اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران:

انحراف در نهضت عاشورا خواسته دشمنان است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران گفت: ایجاد انحراف و زاویه در بیان واقعیت‌های عاشورا خواسته دشمنان اسلام بوده و روحانیون و مردم باید در این زمینه هوشیار باشند.

انحراف در نهضت عاشورا خواسته دشمنان است
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران حجت‌الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی‌اصل شامگاه شنبه در مراسم عزاداری اربعین حسینی در گچساران اظهار داشت: حماسه خونبار کربلا و اربعین کاروان سید‌الشهدا مکتبی تعلیمی‌ و تربیتی بوده که همیشه زنده و جاودان است.

وی افزود: پاسداشت و برپایی محافل و مجالس عزاداری سالار شهیدان امام‌حسین(ع) و یارانش عزت و سعادتمندی برای دوستداران و پیروان آن امام همام به همراه دارد.

ملکوتی‌اصل محرم و صفر را بهار پیوند مردم و خاندان عصمت و طهارت دانست و تصریح کرد: شکوهمندی مراسم و محافل عزاداری و گسترش این فرهنگ ‌غنی میان نسل جدید از عمق تأثیرگذاری محرم حکایت می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران ادامه داد: عالمان دینی و روحانیت رکن اصلی و محوری این مکتب تربیتی هستند و نقش‌آفرینی مستمر و ظهور همیشگی آنان در صیانت از مکتب عاشورا غیر قابل انکار است.

ملکوتی‌اصل با تشریح قیام امام‌‌حسین(ع) ابراز داشت: برخلاف سایر نهضت‌ها و حرکت‌های بزرگ تاریخی که تک بعدی و دارای یک هدف و مسیر هستند، نهضت امام حسین(ع) نهضتی چند بعدی بوده که در رکن واحد دارای جنبه‌ها و ابعاد مختلفی است.

این مسئول در گچساران واقعه عاشورا را تأثیرگذارترین حادثه تاریخ بشریت دانست و بیان داشت: نهضت عاشورای حسینی به اندازه‌ای بزرگ و با عظمت است که واقعه‌ای غیر قابل تکرار در طول تاریخ خواهد بود.

ملکوتی‌اصل گفت: بررسی عمق این واقعه بزرگ یکی از بزرگ‌ترین وظایفی است که انجام آن بر دوش جوامع انسانی سنگینی می‌کند.

وی به بررسی ابعاد گوناگون واقعه عاشورا پرداخت و ادامه داد: از روز وقوع این حادثه از سال 61 هجری قمری تا به امروز افراد بی‌شماری به آن پرداخته‌اند و آن حادثه را از دیدگاه‌های گوناگون تجزیه و تحلیل کرده‌اند.

این مقام مسئول گچساران یادآور شد: تجزیه و تحلیل واقعه غمبار عاشورا نقش زیادی در روشن شدن عمق آن فاجعه بزرگ دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران افزود: بررسی ابعاد گوناگون و برگزاری مراسم‌های مخصوص این دهه سبب می‌شود تا مردم قساوت، جنایت و بی‌رحمی دشمنان امام حسین(ع) را درک کنند و از طرفی اوج مظلومیت، ایثار و فداکاری خاندان پیامبر(ص) به تصویر کشیده شود. 

ملکوتی‌اصل با اشاره به نقش مهم و بی‌بدیل نهضت عاشورا در جوامع امروزی تأکید کرد: پرداختن اصولی، حساب‌شده و عمیق به حادثه کربلا سبب شکل‌گرفتن جریان‌های مختلف فکری بر محور آن شده و به این وسیله جوامع گوناگون متحول شود.

وی ادامه داد: تحلیل این واقعه سبب زنده ماندن روحیه فداکاری، ایثارگری، شهادت، شهامت و از خود گذشتگی در جامعه می‌شود و سنگر مستحکمی برای مبارزه با اندیشه‌های خود ساخت، تحجر و جریان‌های منحرف فکری است.

رئیس ادراه تبلیغات اسلامی گچساران با تأکید بر نگرانی و ناتوانی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی و کمرنگ جلوه دادن محرم و صفر بیان داشت: تأثیر شگرف حرکت امام حسین(ع) در جوامع بشری به گونه‌ای است که دشمنان اسلام می‌کوشند تا با ایجاد انحراف و زاویه، تحریف این واقعه را فراهم و عملی کنند.

ملکوتی‌اصل انحراف در واقعه عاشورا را بزرگ‌ترین آفت این حرکت عظیم دانست و گفت: برای خنثی‌سازی این توطئه حساب‌شده دشمنان اسلام، آگاهی، هوشیاری مسلمانان بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به دلایل این قیام بزرگ و تاریخی ابراز داشت: عدم تسلیم در برابر یزید، امر ‌به معروف و نهی‌از منکر، تبیین سیره پیامبر و اصلاح امت اسلامی و ده‌ها مورد دیگر از اضلاع این پیکره بزرگ است.

ملکوتی‌اصل بر نوشیدن تحلیل‌ها و تعمیق مطالعات در زمینه واقعه عاشورا تأکید کرد و این مهم را لازمه خدمتگزاری به این نعمت بزرگ دانست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) و مسأله عاشورا همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین برگ‌های تاریخ و از مهم‌ترین وقایع تاریخی چه در جزئیات واقعه و چه در تحلیل آن بوده است.

ملکوتی‌اصل بیان عنوان کرد: شخصیت امام حسین(ع) و اهداف و فلسفه قیام عاشورا اگر درست معرفی و تبیین شود، همه جهان عاشق او خواهند شد.

وی با بیان اینکه مبلغان و مداحان نباید برای گریاندن مردم هر سخنی را بر زبان آورند، اذعان اشت: تبلیغ درست در این زمینه امری ضروری برای تمام مردم جامعه و به ویژه برای روحانیون و وعاظ و مداحان است.

انتهای پیام/ن10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول