اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای علمی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم:

زیارت اربعین یک دوره کامل امام‌شناسی است

خبرگزاری فارس: عضو شورای علمی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم گفت: زیارت اربعین از مضامین بلندی برخوردار بوده و یک دوره کامل امام‌شناسی است.

زیارت اربعین یک دوره کامل امام‌شناسی است
حجت‌الاسلام اکبر محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت اربعین حسینی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: قرائت زیارت اربعین یکی از علامت‌های مومن است، زیرا این زیارت مفاهیم و مضامین بلندی دارد و یک دوره امام‌شناسی است.
وی با اشاره به ویژگی‌های رهبر الهی در ابتدای زیارت اربعین گفت: در آغاز این زیارت سلام بر ولی خدا، حبیب خاص خدا، دوست و برگزیده خدا ذکر شده و این اوصاف از ویژگی‌های امام حسین (ع) بوده و برای معرفی رهبر الهی لازم است.
عضو شورای علمی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم ادامه داد: این اوصاف اباعبدالله الحسین(ع) آثار تربیتی فراوانی بر روح و جسم دارد و زائر با اظهار این کلمات ولایت و دوستی خدا را در وجودش تقویت می‌کند و روح و جسم خود را زیرپوشش این خصلت‌های پرفضیلت قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه عبودیت از ویژگی‌های یک انسان کامل است، گفت: عبودیت به‌عنوان یکی از ویژگی‌های امام حسین(ع) و پیروان این امام بزرگوار در زیارت اربعین ذکر شده و تا فردی به مقام بندگی خالص خدا نرسد نمی‌تواند به سوی کمال حرکت کند.
محمدی تحمل غم و اندوه برای اصلاح جامعه را از دیگر ویژگی امام حسین(ع) ذکر کرد و افزود: این امام بزرگوار همواره سنگ صبور جامعه و در معرض آزارهای روحی و جسمی بود و مشکلات را به جان می‌خرید تا جامعه اصلاح شود و بندگان از ضلالت و گمراهی نجات پیدا کنند.
وی خاطر نشان کرد: اربعین در حقیقت یادآور ایثار، گذشت و فداکاری هستی برای بیرون آوردن مردم از جهالت است و اهل بیت(ع) در بازگشت از سفر شام با امام حسین(ع) و یارانش پیمان تازه می‌بندند.
عضو شورای علمی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم یادآور شد: مرور زمان و سیر تاریخ نشان داد که دقیق‌ترین، ظریف‌ترین و حساب شده‌ترین راه را امام حسین(ع) برگزید و این اهل بیت(ع) بودند که توانستند با تبیین دقیق هدف امام حسین(ع)، شهدای کربلا و نقشه‌های شوم دشمن ذهن‌های خفته را بیدار کنند و به جامعه بصیرت ببخشند و در نتیجه شاهد شکل‌گیری جریان‌های مختلف از جمله قیام‌های توابین و مختار باشیم.
وی خاطر نشان کرد: اسرای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توانستند با تبلیغات وسیع، صبر و متانت، دشمن را به چالش بکشند و رسوا کنند.
انتهای پیام/صا30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول