اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود سردی هوا

مشهدالرضا شاهد اربعینی پرشور بود

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با اربعین سید و سالار شهیدان دشت کربلا حضرت امام حسین (ع) مشهدالرضا شاهد اربعینی پرشور بود.

مشهدالرضا شاهد اربعینی پرشور بود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، با وجود سردی و برودت شدید هوا از نخستین ساعات امروز هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری گروه گروه از سراسر شهر مشهد همراه زائران وارد شده به این شهر، برای عرض تسلیت به امام هشتم (ع) به سمت حرم مطهر رضوی روانه شدند.
همچنین از ساعاتی پیش خیابان‌های منتهی به حرم رضوی به ویژه خیابان‌های شیرازی، نواب صفوی، امام رضا (ع) و طبرسی شاهد زائران و مجاورانی است که با دسته‌های عزاداری خود به سمت این حرم امن و ملکوتی رهسپار شده‌اند.
دستگاه‌های ذی‌ربط اعم از نیروی انتظامی، آتش‌نشانی، اورژانس، هلال احمر و شهرداری نیز بر هرچه باشکوه برگزار شدن مراسم اربعین امسال مشهد افزوده‌اند.
همچنین شهروندان مشهدی با برگزاری مجالس عزاداری ثارالله در منازل خود با پخش غذاهای نذری به‌ویژه شله‌زرد، هم‌دردی خود را با امام شهیدان اعلام می‌کنند.
شب گذشته نیز هیئت‌‌های عزاداری مختلفی از شهر مشهد و سایر شهرهای استان خراسان‌رضوی و ایران به پابوسی آستان نورانی امام رضا (ع) شتافتند و تا پاسی از شب در این حریم معتکف بودند.
همچنین در روز اربعین حسینی در معابر منتهی به حرم امام رضا(ع) در میان فواصل مختلف تا حرم مطهر رضوی، ایستگاه‌های صلواتی نیز با پخش نذور مانند چای، شربت و شیر از زائران حضرت رضا (ع) پذیرایی کردند.
به گزارش خبرنگار فارس از حرم مطهر رضوی، این حریم مطهر و ملکوتی نیز با برگزاری مراسم خاص و دعوت از ذاکرین و مداحان اهل بیت (ع) و سخنرانی افراد برجسته به معنویت امروز افزوده بود.
اربعین امسال در حالی برگزار شد که ترور ناجوانمردانه دانشمند شهید مصطفی احمدی‌روشن توسط استکبار جهانی و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داغ تازه‌ای را بر دل مردم مشهد گذاشته بود.
شهروندان مشهدی و عزاداران سید و سالار شهیدان با حضور در این مراسم معنوی بار دیگر شور حسینی خود را به جهانیان به ویژه امریکای جنایتکار نشان دادند.
انتهای پیام/آ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول