اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد:

اربعین آتشی بر خرمن فتنه است

خبرگزاری فارس: رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بصیرتمندی، آگاهی و عزاداری مردم در اربعین آتشی بر خرمن فتنه است.

اربعین آتشی بر خرمن فتنه است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، مازیار قشقایی جمعه‌شب در حاشیه مراسم عزاداری و سوگواری که به مناسبت اربعین حسینی در جمع زندانیان گچساران برگزار شد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: مسئله اربعین حسینی و اقامه عزا و مجالس ذکر مصیبت در روایات مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به لزوم آگاهی‌بخشی در زمینه اهداف قیام عاشورا افزود: اربعین حسینی باید تلاشی در راستای تبیین معارف سیدالشهدا(ع) و ایجاد بصیرت نسبت به حوادث و مسائل پیرامون آن باشد. 

رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: انسان‌ها در غبار فتنه برای تشخیص موقعیت خود و رفتن به سمت کمال نیازمند راهنما هستند و اربعین حسینی به عنوان یک شاخص برای حرکت جامعه به سوی حق است.

قشقایی بیان داشت: اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان با عمل کردن به پیام‌های نهضت عاشورا و اربعین حسینی در راستای احیای فرهنگ غنی اسلامی بیش از بیش تلاش کنند.

وی بهره‌گیری از روحانیون را برای تقویت بنیه دینی و مذهبی در جامعه ضروری دانست و یادآور شد: نقش روحانیت و هیئت‏های مذهبی در آگاه‏سازی و افزایش قدرت شناخت مردم نسبت به تهدیدهای دشمن در مراسم عزاداری امام حسین (ع) بسیار چشمگیر است.

قشقایی گفت: اربعین موجب تقویت روحیه استکبار ستیزی شده و انگیزه‌ای مجدد برای پیروان سیدالشهدا(ع) در راه مبارزه با استعمار و استکبار است. 

وی امر به معروف و نهی از منکر را مهم‌ترین پیام قیام امام حسین (ع) عنوان کرد و بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب، سایر مردم ممالک مختلف شناخت بیشتری از پیام‌ امام حسین (ع) پیدا کردند.

این مقام دینی و مذهبی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مشیت الهی بر تداوم و جاودانگی نهضت امام حسین(ع) و محدود نشدن آن در زمان خود قرار گرفته است.

قشقایی برگزاری آیین‌های با شکوه و گسترده مردمی و معنوی سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) بعد از گذشت قرن‌ها از وقوع این حادثه توسط دوستداران اهل بیت(ع) در سراسر دنیا را نشانگر جاودانگی این قیام با عظمت دانست.

وی افزود: نهضت عاشورا بر پایه حق، حقیقت، حق‌طلبی و کفر ستیزی استوار است و پایداری این قیام در طول تاریخ استمرار خواهد داشت.

رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قیام امام حسین(ع) و تأثیرگذاری آن بر ملت مسلمان ایران تصریح کرد: حال و هوای عاشورایی قیام 9 دی زیبایی این حماسه تاریخی را دو چندان کرد و نشان داد ملت ایران رهبر و امام زمان خود را تنها نمی‌گذارند.

قشقایی معتقد است جمهوری اسلامی ایران با حرکت و تلاش جوانان توانمند، تحصیل‌کرده و ولایت‌مدار چهار دوره حساس را گذرانده و هم اکنون در دهه ولایت، بصیرت و روشنگری قرار دارد.

وی با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار مداحان در تبیین و تشریح اهداف قیام عاشورا و لزوم بهره‌گیری از اهداف این نهضت تاریخی کار مداحان در هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی را برافراشتن با صلابت پرچم ولایت‌مداری عنوان کرد.

قشقایی افزود: جایگاه مداحان در مراسم‌های عزاداری اهل بیت(ع) بسیار مهم و والا بوده و سبب استحکام اعتقادات مردمی و شناسایی اهل بیت(ع) به مردم است.

به گزارش فارس مراسم عزاداری و سوگواری امام حسین(ع) با مداحی رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مسئول هیئت شهدای کربلا 30 دستگاه بنیاد شهید گچساران، مسئول هیئت غریبان بنی‌هاشم(ع) گچساران در جمع زندانیان این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول