اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس قوه قضائیه:

کتاب‌های ناشران قمی کیفیت بالاتری از آثار خارجی دارد

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس قوه قضائیه گفت: آثار ناشران قمی قابلیت برابری با کتاب‌های ناشران خارجی را داشته و حتی در برخی مواقع دارای کیفیت بالاتری هستند.

کتاب‌های ناشران قمی کیفیت بالاتری از آثار خارجی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های کتاب استان قم، مجید فرخزاد در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه گام بلندی در راستای تحکیم بنیان‌های فکری جوانان و نوجوانان ایران اسلامی است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه در شهر قم با توجه به ویژگی‌های این شهر موجب به روزآوری اطلاعات مبلغین می‌شود زیرا بیش از 90 درصد روحانیون واجد شرایط تبلیغ از این شهر به سایر مناطق اعزام می‌شوند.

مشاور رئیس قوه قضائیه با اشاره به وجود کتاب‌های مفید و تحقیقی در رابطه با مذهب شیعه در این نمایشگاه گفت: مطالب موجود در این کتاب‌ها بدون نزدیک شدن به مسائل اختلاف‌آفرین گردآوری شده و به نظر می‌رسد حتی اهل تسنن نیز می‌توانند از این کتاب‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کیفیت آثار ارائه شده توسط ناشران استان قم قابلیت برابری با کتاب‌های چاپ شده توسط ناشران خارجی را دارد ابراز کرد: حتی می‌توان برخی از آثار چاپ شده در استان قم را ترجمه کرده و در سایر کشورهای اسلامی به چاپ رساند.

فرخزاد خواستار برنامه‌ریزی دقیق مسئولان برای برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در بهترین زمان ممکن شد و افزود: ایام عزاداری محرم و صفر زمانی است که بسیاری از روحانیون و مبلغین در سایر مناطق کشور به سر برده و مردم نیز بیشتر به عزاداری می‌پردازند به همین دلیل برای اثرگذاری بیشتر، باید تمهیداتی برای تغییر زمان برگزاری این نمایشگاه در نظر گرفته شود.

مشاور رئیس قوه قضائیه با اشاره به تاکید مسئولان حوزوی و فرهنگی مبنی بر برگزاری نمایشگاه‌های دائمی کتاب در قم گفت: تمام دوستداران اهل بیت(ع) در طول سال به حرم حضرت معصومه(س) مشرف می‌شوند بنابراین برپایی نمایشگاه‌های دائمی کتاب‌های دینی در قم ضروری است.

وی تبلیغ و ترویج کتاب‌های مذهبی و دینی را یکی از کارکردهای نمایشگاه‌های دائمی کتاب در قم دانست و ابراز کرد: حضور دائمی ناشرین در مکانی خاص به منظور عرضه آثار دینی، برخی مشکلات برپایی نمایشگاه‌های موقت را رفع کرده و آنها با آسودگی خاطر بیشتری به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

فرخزاد خواستار تلاش مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از آثار ارزشمند شد و افزود: بیشتر کتاب‌های عرضه شده در شرایط کنونی این مشخصه را دارا هستند اما باید در مورد برخی آثار ضعیف ارائه شده نیز تصمیمات جدی اتخاذ شود.

مشاور رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: اصل برگزاری نمایشگاه‌های دائمی کتاب، تصمیم بسیار ارزشمندی است که پس از نهایی شدن آن می‌توان به تولید محتوای مناسب با استفاده از اساتید مجرب و کارشناسان حاضر در مراکز پژوهشی اقدام کرد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول