اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر انتشارات دارالعلم:

نمایشگاه‌های دائمی کتاب در همه استان‌ها تشکیل شود

خبرگزاری فارس: مدیر انتشارات دارالعلم گفت: برپایی نمایشگاه‌های دائمی کتاب در همه استان‌ها موجب رونق کتاب و کتابخوانی در سطح کشور می‌شود.

نمایشگاه‌های دائمی کتاب در همه استان‌ها تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های کتاب استان قم، حسن آذری اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به منظور عرضه آثار فرهنگی در همه مناطق به ویژه استان قم بسیار ضروری است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه در دهه آخر ماه صفر افزود: این امر موجب کاهش بازدیدکنندگان و مخاطبان خاص یعنی طلاب و روحانیون می‌شود بنابراین برنامه‌ریزی برای برگزاری این نمایشگاه در زمانی دیگر سبب افزایش بازدید شده و فرصت بهتری در اختیار علاقمندان به اینگونه آثار قرار می‌دهد.

مدیر انتشارات دارالعلم با تاکید بر ضرورت برپایی نمایشگاه‌های دائمی کتاب در استان قم گفت: حضور ناشران خارجی به خصوص کشورهای اسلامی موجب افزایش حضور علاقمندان شده و ارتباط بیشتری میان ناشران ایرانی و خارجی برقرار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی و حوزوی استان قم در صدد هستند که مکانی مناسب برای برپایی نمایشگاه دائمی کتاب در طرح حرم تا جمکران در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم قرار گیرد و چنانچه این کار در تمام استان‌ها عملی شود تاثیر بسزایی در توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در سطح کشور خواهد داشت.

آذری با بیان اینکه قم دارای اساتید و مولفان بزرگی در عرصه تولید کتاب‌های دینی است افزود: وجود چنین افرادی به طور یقین مشکل کمبود محتوا و تامین نیاز نمایشگاه‌های دائمی کتاب را برطرف می‌کند.

مدیر انتشارات دارالعلم با اشاره به فعالت کمیته حمایت از کتاب‌های ارزشمند ابراز کرد: آثار شاخص و ارزشمند از جمله محصولاتی هستند که باید مورد توجه مسئولین قرار گیرند و در گذشته نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت‌های خوبی در این زمینه داشته است.

وی گفت: هرچند حمایت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته اما در زمینه تعیین کتاب‌های ارزشمند تا حدودی شاهد انحراف بوده‌ایم زیرا از ابتدا قرار بود آثار ارزشمند از میان کتاب‌هایی انتخاب شوند که دارای و غنای علمی بوده ولی نویسندگان آنها توان چاپ و نشر آنها را ندارند م این امر به درستی محقق نشد.

آذری با انتقاد از حمایت از کتاب‌های ارزشمند پس از گذراندن تمام مراحل دریافت مجوز افزود: حمایت از اینگونه آثار باید قبل از انجام بسیاری از کارها توسط مولفان و ناشران صورت گیرد تا بیش از پیش شاهد چاپ و عرصه محصولات مفید باشیم.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول