اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خراسان شمالی سیاه بر تن کرده است

برگزاری آیین‌های گرامیداشت اربعین در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: آیین‌های گرامیداشت اربعین حسینی ظهر امروز در نقاط مختلف استان خراسان شمالی اجرا شد و جای جای این استان به همین مناسبت سیاه‌پوش است.

برگزاری آیین‌های گرامیداشت اربعین در خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، استان خراسان شمالی در اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) غرق در عزا و ماتم شد و شیفتگان آن حضرت با سیاه‌پوش کردن خود به عزاداری و نوحه‌سرایی پرداختند.
ارادتمندان و سوگواران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در شهرستان‌های این استان با وجود سردی هوا با حضور در تکایا، حسینیه‌ها و مساجد دیشب و امروز بر سر و سینه زده و در چهلمین روز شهادت سومین پیشوای شیعیان عالم به سوگواری پرداختند.
عزاداران اربعین حسینی، در شهرهای مختلف خراسان شمالی امروز با راه‌اندازی دسته‌های عزاداری در غم شهادت امام‌حسین (ع) به سوگ نشستند.   
عزاداران با برافراشتن بیرق، کتل و نواختن طبل و سنج در حواشی خیابان‌های منتهی به مساجد، شور حسینی را بار دیگر در جای جای این خطه از ایران اسلامی طنین‌انداز کردند.
نظیر این مراسم صبح امروز با حضور عاشقان خاندان عصمت و طهارت در مساجد و تکایای بجنورد برگزار شد.   
همچنین برخی از عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با برپایی آیین‌های دعای پرفیض زیارت عاشورا و پخش نذورات و برپایی ایستگاه‌های صلواتی عشق و ارادت خود را به ساحت اباعبدالله الحسین (ع) و خاندانش ابراز داشتند.       
برخی دسته‌جات سینه‌زن و زنجیرزن طبق سنت قدیمی بامداد روز اربعین حسینی در بجنورد به سمت حرم امامزاده سیدعباس (ع) بجنورد حرکت و به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند.
این گزارش حاکی‌است در شهرستان‌های شیروان، اسفراین، جاجرم، گرمه، آشخانه و فاروج نیز امروز به مناسبت اربعین حسینی سرور آزادگان جهان مردم سوگوار در قالب دسته‌جات و هیئت‌های سینه‌زنی و زنجیر‌زنی در خیابا‌ن‌ها به عزاداری و سوگواری پرداختند.
آیین‌های گرامیداشت اربعین حسینی در نقاط مختلف استان خراسان شمالی در حالی برگزار شد که این استان با بارش متناوب برف و کاهش محسوس هوا نسبت به روزهای دیگر مواجه بود.
انتهای پیام/صا30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول