اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوای زیارت اربعین حسینی سیستان و بلوچستان را فرا گرفت

خبرگزاری فارس: نوا و نجوای ملکوتی زیارت اربعین حسینی در مساجد و هیئت‌های مذهبی سیستان و بلوچستان، فضای این استان را طنین‌انداز کرد.

نوای زیارت اربعین حسینی سیستان و بلوچستان را فرا گرفت
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مردم مؤمن و دوستدار اهل بیت (ع) در شب اربعین حسینی همنوا با بانوی تازیانه خورده کربلا، حضرت زینب کبری (س) با حضور در مساجد و هیئت‌های مذهبی و خواندن زیارت اربعین حسینی بار دیگر ارادت خود را به مولایشان اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران باوفایش به اثبات رساندند.
مردم عزادار حسینی در شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان با سیاه‌پوش کردن مساجد، تکایا و هیئت‌های عزاداری، سخنرانی و مداحی، فضای این استان را در ماتم اربعین حسینی فرو بردند.
از شب گذشته مردم مؤمن و خداجوی سیستان و بلوچستان با برپایی محافل عزاداری چهلمین روز از واقعه کربلا با گذاشتن دیگ‌های نذر و نذورات، عشق و ارادت خالصانه خود را به امام حسین (ع) و یاران با وفایش  نسبت به انتقال پیام عاشورا و نهضت سرخ حسینی اعلام کردند.
مردم از کوچک و بزرگ، زن و مرد با عشق خالصانه از شب گذشته با حضور خود در مراسم عزاداری چهلمین روز از شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران پاکش، فضای معنوی و ملکوتی ایجاد کردند و با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی و خواندن زیارت اربعین، و نیز محکوم کردن ترور نخبگان و دانشمندان ایرانی در راه رسیدن به قله‌های رفیع علم و دانش را، بار دیگر به دشمنان انقلاب و اسلام ثابت کردند که همچنان پیرو ولایت فقیه و ادامه دهنده نهضت سرخ حسینی هستند و با این اقدامات وحشیانه هرگز نمی‌توانند در پیشرفت و توسعه نظام اسلامی ایران خللی ایجاد کنند. 
صبح امروز نیز زیارت اربعین حسینی همراه با تجمع متمرکز هیئت‌های مذهبی زاهدان با ویژه برنامه‌های سخنرانی و مداحی مداحان اهل بیت (ع) در مسجد جامع زاهدان برگزار می‌شود.
در دین اسلام و دیگر ادیان الهی اربعین از جایگاه و شأن والائی برخوردار است و به لحاظ اینکه در سوگ شهادت ابا‌عبدالله‌الحسین (ع) چهل روز اولیاء الهی عزاداری کردند، این روز از حرمت و قداست خاصی برخوردار است.
انتهای پیام/ش30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول