اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه 10 عملیات انتقال گاز:

منطقه 10 استراتژیک‌ترین منطقه گازی است

خبرگزاری فارس: مدیر منطقه 10 عملیات انتقال گاز گفت: در کشور 10 منطقه عملیاتی انتقال گاز وجود دارد که منطقه 10 انتقال گاز کشور استراتژیک‌ترین منطقه به شمار می‌رود.

منطقه 10 استراتژیک‌ترین منطقه گازی است
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، حمید خدری در جلسه ستاد مدیریت بحران حوادث شهرستان دشتی از برگزاری رزمایش مقابله با حوادث در آینده نزدیک در حوزه شهرستان دشتی از محل یکی از خطوط انتقال گاز خبر داد.
مدیر منطقه 10 عملیات انتقال گاز افزود: به منظور اینکه خط لوله سراسری از جایگاه ویژه و خاصی برخوردار است باید تمامی تدابیر و روش‌های ایمنی، حفاظتی در این رزمایش به کار گرفته شود.
وی گفت: در این حادثه یک نفر به دلیل سوختگی و یک نفر از پرسنل گشت حریم به‌دلیل گاززدگی، مصدوم می‌شوند که حال یک نفر از آن‌ها وخیم اعلام می‌شود در این راستا باید اطلاع‌رسانی به مسئولان ذیربط و همچنین دیسپچینگ انتقال گاز به طور کامل و شفاف انجام شود.
خدری یادآور شد: تمام اقدامات امنیتی به عهده نیروی انتظامی دشتی و تمام اقدامات جاده‌ای و ترابری به عهده پلیس راه بوشهر و خورموج است.
وی هدف از این رزمایش را هماهنگی بین واحدهای مختلف منطقه 10 عملیات انتقال گاز عنوان کرد و افزود: ارزیابی و عملکرد نیروهای آتش‌نشانی و نیروهای اورژانس، ایجاد هماهنگی و استفاده از توان گروه‌های فنی و تخصصی درگیر در رزمایش و هماهنگی بین مناطق و سنجش میزان آمادگی آن‌ها یکی از برنامه‌ها و اهداف این رزمایش است.
خدری ارزیابی عملکرد سیستم‌های امور فناوری و اطلاعاتی و ارتباطی در شرایط اضطراری و آمادگی و تمرین برای مقابله با شرایط اضطراری ایجاد شده را از اهداف دیگر این رزمایش ذکر کرد.
مدیر منطقه 10 عملیات انتقال گاز کشور به واحدهای ادارات شرکت‌کننده در این رزمایش اشاره کرد و یادآور شد: در این رزمایش واحدهای داخلی منطقه 10 عملیات انتقال گاز، یارد بوشهر و خورموج، ایمنی، بهداشت، محیط زیست، پدافند غیرعامل، امور فناوری و اطلاعات، روابط عمومی، حراست، معاونت مهندسی و معاونت خط لوله حضور دارند.
خدری گفت: همچنین نهادهای برون سازمانی از جمله فرمانداری دشتی، نیروی انتظامی، پلیس راه بوشهر و خورموج، آتش‌نشانی، اورژانس جاده‌ای و بیمارستان زینبیه خورموج در این رزمایش شرکت دارند.
وی تصریح کرد: در کشور 10 منطقه عملیاتی انتقال گاز وجود دارد که منطقه 10 انتقال گاز کشور استراتژیک‌ترین منطقه به شمار می‌رود.
خدری یادآور شد: حوزه فعالیت منطقه 10 شامل استان بوشهر، بخش‌هایی در استان هرمزگان و قسمت‌هایی از استان فارس که شامل پالایشگاه پارسیان و لامرد قسمتی هم در استان خوزستان است.
انتهای پیام/صا20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول