اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مدیران برای مردم مانع تراشی نکنند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر مدیری نمی‌تواند برای مردم کاری کند حداقل مانع ایجاد نکند و انعطاف‌پذیر باشد.

مدیران برای مردم مانع تراشی نکنند
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد عصر امروز در نشست بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی و طرح‌های خود اشتغالی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بانک ملی در این استان 2 میلیارد و 820 میلیون تومان تعهد پرداخت تسهیلات داشته که 355 پرونده خوداشتغالی به این بانک ارسال شده که حتی کمی بیشتر از تعهد مقرر بوده است. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: 56 مورد تسهیلات از مجموع 355 پرونده ارسالی به بانک تاکنون پرداخت شده که لازم است سایر تسهیلات تعهدی نیز به متقاضیان معرفی شده پرداخت شود.
وی از مدیران عامل بانک‌ها خواست با انعطاف بیشتری برخورد کنند و همواره موضوع مصارف و منابع را پیش نکشند.
نیکزاد ادامه داد: من این موضوع را به دولت نیز گفته‌ام که اگر بحث منابع و مصارف باشد هزاران مصوبه هم که داشته باشید دردی را از دردهای این استان دوا نمی‌کند، بلکه باید کهگیلویه و بویراحمد را با دید ویژه ببینند.
نیکزاد اضافه کرد: بانک ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون به 16 درصد تعهدات پرداخت تسهیلات در بخش خوداشتغالی عمل کرده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد سهم بانک صادرات را از خوداشتغالی 2 میلیارد و 820 میلیون تومان با 408 پرونده ارسالی اعلام کرد و گفت: این بانک تاکنون پرداختی نداشته است.
وی بیان داشت: در آمار ارائه شده بانک‌ها و کمیته امداد، برخی مغایرت‌ها دیده می‌شود که از مدیرکل کمیته امداد می‌خواهیم در جلسه بعد که به همین منظور تشکیل خواهد شد آمار خود را به ‌روز کنند.
مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد سهم بانک کشاورزی را از تعهدات خوداشتغالی در این استان 3 میلیارد و 289 میلیون تومان دانست و ابراز داشت: 391 طرح تاکنون به این بانک ارسال شده که 9 مورد از آن‌ها پرداخت شده است.
نیکزاد یک میلیارد و 880 میلیون تومان و 190 طرح معرفی شده را سهم بانک ملت دانست و بیان داشت: بانک ملت در طرح‌های معرفی شده کمیته امداد هیچ‌گونه پرداختی نداشته است. 
وی عنوان کرد: البته برخی بانک‌ها این آمار را قبول ندارند و آمار بانک‌ها با آمار کمیته امداد در طرح‌های خوداشتغالی مغایرت نشان می‌دهد.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: کسر معوقات اقساط مددجویانی که از بانک‌ها تسهیلات دریافت کرده‌اند در حال انجام بوده و بانک‌ها در این خصوص نگرانی نداشته باشند.
عبدالمجید فرهادی بیان داشت: بر اساس قانون این نهاد ضمانت برخی افراد مددجو را می‌تواند به‌ عهده بگیرد و به اجرای این تعهد به بانک‌ها پایبند است.
وی اجرای صحیح طرح‌های خوداشتغالی را عاملی برای ایجاد اشتغال واقعی دانست و ابراز داشت: این نهاد در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد 33 ناظر دارد که بر این اساس پیگیر هستیم تا بانک‌ها بدون نظارت ناظرین کمیته امداد به اجرای طرح‌های خوداشتغالی مبادرت نکنند ولی متاسفانه برخی بانک‌ها این نظارت‌ها را قبول ندارند.
به گزارش فارس، در این جلسه مدیران عامل بانک‌ها به موانع پرداخت تسهیلات خوداشتغالی از جمله ناقص بودن پرونده‌های ارسالی و عدم تضمین در بازپرداخت اقساط اشاره داشتند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان این جلسه تاکید کرد: اگر لازم باشد در کنار امضای مدیرکل کمیته امداد تضمین بانک‌ها و نظارت بر اجرای طرح‌ها را امضا کنم این کار خواهد شد تا کار مردم انجام گیرد.
وی خاطرنشان کرد: باید با خود فکر کنیم که برای چه در این مسئولیت‌ها قرار گرفته‌ایم و بر این اساس از هر فرصتی برای خدمت به مردم استفاده کنیم.
نیکزاد ابراز داشت: اگر مدیری نمی‌تواند برای مردم کاری کند حداقل مانع ایجاد نکند و انعطاف‌پذیر باشد.
وی به حجم بالای انتظارات و درخواست‌های مردمی از جمله نامه‌های مردم در سفر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: این درخواست‌ها و انتظارات بر دوش ما سنگینی می‌‌کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حاضرم مدیران به من تشر بزنند اما، کار مردم را انجام دهند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول