اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

‌به یاد کربلا دل‌ها غمین است / دلا خون گریه کن چون اربعین است

خبرگزاری فارس: کاروان در راه است تا به اربعین برسد تا بار دیگر این زخم زبانه بکشد و آه و داغ درونی خود را نمایان کند و عطش‌های پرپر شده را به یاد بی‌خبران آورد.

‌به یاد کربلا دل‌ها غمین است / دلا خون گریه کن چون اربعین است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، چهل روز از خیمه‌های به آتش کشیده می‌گذرد و دیگر اشک‌ها، داغ دل‌ها را کاهش نمی‌دهد و مرهمی بر دل زخم‌خورده آنها نیست.
از شام تا کربلا و از کربلا تا شام حکایت از واقعه خونین کربلا دارد که حکایتش تاب و توان را از هر انسان خداجو می‌زداید و عقل‌ها را متحیر و چشم‌ها را خیره می‌کند.
زینب(س) در انتظار اربعین است تا ندای عاشورایی و کربلایی را بار دیگر طنین‌انداز و عقل‌های خفته را بیدار کند و پرده از روی حقایق بردارد، زینب(س) منتظر است تا با اشک‌های دیدگان خود آلودگی‌ها و پلشتی‌ها را بشوید و پاکی خاندانش را به اثبات رساند.
اربعین زمستانی بی‌پایان است که هیچ باد بهاری یارای مبارزه با آن نیست و نمی‌تواند خاکسترهای خیمه‌های سوخته را با خود ببرد.
سرخی و کبودی صورت زینب(س) حکایت از سرخی خون شهدای کربلا دارد و سند حقانیت این قیام است و کسی جز یاوه‌گویان نمی‌تواند به کتمان این حقانیت بپردازد.
هنوز فاجعه کربلا در یاد زنان و بچه‌های یتیم زنده است و لب‌های خشکیده و خنجرهای به خون کشیده و نبرد حق و باطل همگی یادآور خاطره‌ای جاودانه است و عاشورا زخمی است که در اربعین دهانه آن باز می‌شود و دردهایش و خونابه‌اش بیرون می‌ریزد و عاشورا زخمی بدون مرهم بر دل مومنان و مسلمانان است که تا ابد بر دل آنها باقی می‌ماند.
اربعین بارانی بر خاک کربلاست و بوی نمش تازگی خون حسین و یارانش را تداعی می‌کند تا قطرات خاک ترک خورده کربلا را طراوتی بخشد زیرا اربعین یادآور عطش‌های پرپر شده است.
به یاد کربلا دل‌ها غمین است
دلا خون گریه کن چون اربعین است

====================
یادداشت از ایمن‌سادات موسوی‌نژاد
====================
انتهای پیام/ش10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول