اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همنوا با بانوی تازیانه خورده‌ کربلا

زیارت اربعین حسینی در زاهدان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: همنوا با بانوی تازیانه خورده‌ کربلا، نجوای ملکوتی زیارت اربعین در مسجد جامع شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.

زیارت اربعین حسینی در زاهدان برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محسن ارباب افضلی امروز در نشستی اظهار داشت: در اربعین سید و سالار شهیدان، همنوا با بانوی تازیانه خورده‌ کربلا، عقیله‌ بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) و کاروانیان خسته و مجروح با بازگشت دوباره به عاشورا و کربلای حسینی (ع) نجوای ملکوتی زیارت اربعین در مسجد جامع شهرستان زاهدان برگزار می‌شود. 
وی افزود: زیارت اربعین حسینی همراه با تجمع متمرکز هیئت‌های مذهبی زاهدان با ویژه برنامه‌های سخنرانی و مداحی مداحان اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این مراسم روز شنبه 24 دی‌ماه همزمان با اربعین حسینی از ساعت 9 صبح در مسجد جامع زاهدان برگزار می‌شود. 
ارباب افضلی ادامه داد: در دین اسلام و دیگر ادیان الهی اربعین از جایگاه و شأن والایی برخوردار است و به لحاظ اینکه در سوگ شهادت ابا عبدالله‌الحسین (ع) 40 روز اولیاء الهی عزاداری کردند، این روز از حرمت و قداست خاصی برخوردار است.
وی به مهم‌ترین علت گرامیداشت اربعین برای شهادت امام حسین (ع) در بین پیامبران و ائمه معصومین (ع) اشاره کرد و گفت: به علت شدت مصیبت شهادت امام حسین (ع) که مصیبةً ما أعظمها و أعظم رزیتها فی الإسلام مصیبتی بود فراتر از تمام مصیبت‌های عالم، بنابراین فرق این مصیبت با مصائب دیگر روشن است همان گونه که امام حسن (ع) به برادرش فرمود: " لَا یَوْمَ کَیَوْمِکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّه‏" از طرفی قیام امام حسین (ع) باید زنده می‌ماند تا خون مبارکش هدر نرود و لذا تمام تلاش ائمه بر آن بود که به نحوی یاد حضرت سیدالشهداء بر سر زبان‌ها باشد.
اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با همکاری مؤسسه فرهنگی ایستگاه هدایت و دبستان دانشگاه زاهدان، گفتمان دینی با محوریت اربعین حسینی (ع) را در جمع 250 دانش‌آموز پسر برگزار کرد. 
در آستانه فرا رسیدن سالروز اربعین حسینی (ع) چهارشنبه 21 دی‌ماه سال‌جاری، موحدی سخنران گفتمان دینی با توجه به شرایط سنی دانش‌آموزان به تشریح شخصیت‌های واقعه عاشورا پرداخت و گفت: قیام امام حسین (ع) برای احیای دین اسلام و گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است.
وی انتخاب راه درست و حق را ستودنی دانست و ظلم آشکار یزیدیان را باعث عبرت اهل ظلم و کفر ذکر کرد.
طی این مراسم محمدرضا شجاعی فر ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مرثیه سرایی پرداخت و دانش‌آموزان با شور و نوایی رسا، سربندهای یا حسین (ع) و پرچم‌های در دست این ندا را لبیک گفته و به عزاداری پرداختند.
این گفتمان دینی با هدف آشنایی دانش‌آموزان با معارف اهل بیت (ع) به ویژه سیره عملی، فضائل اخلاقی و معنوی حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) برگزار شد.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول