اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گچساران:

ترور دانشمندان هسته‌ای ترجیع‌بند دشمنان علیه ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت گچساران گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای ایران ترجیع‌بند دشمنان علیه ایران بوده و نشان از ناتوانی آنان در مقابله با ملت ولایت‌مدار ایران است.

ترور دانشمندان هسته‌ای ترجیع‌بند دشمنان علیه ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با دعوت به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: نهضت عاشورایی امام حسین (ع) زیبایی‌های زیادی دارد که اگر همه سخنوران، شاعران، مرثیه سرایان، مداحان و دانشمندان از این واقعه سخن بگویند زوایای ناگفته بسیاری از این نهضت قابل بررسی و تشریح است.
خطیب جمعه گچساران افزود: تاریخ‌نگاران از نهضت عاشورا به نام نهضت نامه‌نگاری یاد کرده‌اند و این نهضت را برجسته‌ترین نهضت نامه‌نگاری در طول تاریخ می‌دانند.
خواجه‌زاده با طرح سؤالی دلایل نامه نوشتن مردم کوفه و عدم همراهی و خیانت آنها به امام حسین (ع) را تشریح کرد و بیان داشت: رهایی از ظلم امویان، نگاه‌های قبیله‌ای و قومی برخی از مردم کوفه و بازگرداندن کوفه به عنوان مرکزیت توسط امام حسین (ع) از جمله دلایل نامه‌نگاری‌های مردم کوفه بود.
وی باقی ماندن در مسند پست و مقام حاکمان کوفه، نامه‌نگاری به امام حسین (ع) و حمایت از آن امام همام و ناآگاهی و عدم بینش توده مردم و فریب آنها توسط حاکمان کوفه را از دیگر دلایل نامه‌نگاری و بعد از آن خیانت و عدم وفای به عهد کوفیان عنوان کرد.
خواجه‌زاده با اشاره به سیاست‌های روانی و اقتصادی حاکمان کوفه به عنوان حربه مهم و استراتژیک و مقایسه آن با تحریم‌ها و تهدیدهای آمریکا و اسرائیل تصریح کرد: سیاست‌های اقتصادی نقش بسیار مهمی در زندگی انسان دارد و امروزه یکی از راهبردها و تاکتیک‌های دشمن در برابر انقلاب اسلامی ایران سیاست‌های اقتصادی و سیاسی است.
وی یادآور شد: در آن دوره مردم اهل کار نبودند و حقوق دریافتی و مایحتاج خود را از بیت‌المال دریافت می‌کردند و به همین دلیل در برابر تهدیدات اقتصادی عبیدالله بن زیاد، امام حسین (ع) را تنها گذاشتند.
خطیب جمعه گچساران با اشاره به ترور و شهادت دانشمند هسته‌ای ایران اسلامی توسط عوامل استکبار گفت: شهید احمدی‌روشن فارغ‌التحصیل مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف بود که دارای مقالات قابل ملاحظه‌ای در حوزه مهندسی شیمی است.
خواجه‌زاده عنوان کرد: عمل جداسازی گازها برای اولین بار در کشور توسط شهید احمدی‌روشن در ایران انجام گرفت.
وی یادآور شد: با ناکام ماندن راهبردها و تاکتیک‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و غرب در مقابله با برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و قرار گرفتن ایران اسلامی در زمره معدود کشورهای دارنده فناوری بومی هسته‌ای، ترور دانشمندان هسته‌ای ایران اسلامی ترجیع‌بند اساسی دشمنان علیه ایران اسلامی است.
امام جمعه موقت گچساران بیان کرد: دلایل زیادی بر نقش و دخالت سرویس‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران اسلامی وجود دارد.
خواجه‌زاده خاطرنشان کرد: رئیس سابق مجلس نمایندگان امریکا و رقیب انتخاباتی اوباما بر عملیات محرمانه علیه برنامه هسته‌ای ایران از جمله ترور دانشمندان هسته‌ای تأکید کرده است.
وی ادامه داد: رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر قدس عنوان کرده است که ایران 2012 درگیر حوادث غیرمترقبه‌ای می‌شود.
خواجه‌زاده با بیان نقش غیر قابل انکار رژیم صهیونیستی در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران گفت: اعتراف این رژیم اشغالگر به دخالت مستقیم در ترورهای قبلی دانشمندان هسته‌ای ایران این موضوع را نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی حساسیت زیادی برای حذف دانشمندان هسته‌ای ایران اسلامی دارد.
خطیب جمعه گچساران در ادامه به تشریح اهداف دشمنان ایران اسلامی در ترور دانشمندان هسته‌ای پرداخت.
خواجه‌زاده تصریح کرد: ایجاد رعب و وحشت در میان دانشمندان هسته‌ای ایران برای توقف و ایجاد خلل در روند پیشرفت برنامه هسته‌ای و جلوگیری از حضور حداکثری مردم نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سیاست‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران در اجرای برنامه‌های تروریستی علیه ایران اسلامی است.
وی افزود: دشمنان درک درستی از توان فکری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ندارند و با شکست‌های متعددی در مقابله با ایران موجه شده‌اند.
خواجه‌زاده افزود: ایران اسلامی ضمن ایستادگی در برابر اندیشه‌های مادی و استکباری، لحظه‌ای از تلاش در زمینه پیشرفت در مسائل صلح‌آمیز هسته‌ای خود عقب‌نشینی نمی‌کند.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول