اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سند راهبردی ورزش آذربایجان شرقی‌ تدوین شده است

نگاه ویژه‌ای به «توریسم ورزشی» و «توسعه روابط ورزشی» در بین کشورهای همسایه

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: در سند راهبردی ورزش استان در پنج سال آینده توجه و نگاه ویژه‌ای به توریسم ورزشی و توسعه روابط ورزشی در بین کشورهای همسایه و آسیای میانه داریم و برای توسعه توریسم ورزشی و برگزاری رقابت‌های بین‌المللی برنامه‌های خاصی داریم.

نگاه ویژه‌ای به «توریسم ورزشی» و «توسعه روابط ورزشی» در بین کشورهای همسایه
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی تربیت‌بدنی آذربایجان‌شرقی، سیدمحمد شروین اسبقیان در مراسم گشایش بیستمین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج دهه فجر تبریز، هدف از برگزاری این مسابقات را توسعه و اشاعه شطرنج در استان و کشور اعلام کرد.
وی اظهار کرد: با برگزاری این رقابت‌ها علاقه برای انجام این رشته بیشتر می‌شود و شناسایی استعدادها نیز به راحتی امکانپذیر خواهد بود. 
اسبقیان افزود: تلاش خواهیم کرد با توجه به مهیا بودن امکانات لازم، در سال آینده با سطح کیفی و کمی بهتری میزبان این رقابت‌ها باشیم.

میزبانی تبریز برای رقابت‌های بین‌المللی مسیر توسعه ورزش استان را هموار می‌کند
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: میزبانی تبریز برای رقابت‌های بین‌المللی مسیر توسعه ورزش استان را هموار می‌کند.
اسبقیان افزود: شطرنج آذربایجان‌شرقی در چند سال گذشته توفیقات و دستاوردهایی داشته که قابل مقایسه با سایر استان‌ها نیست و میزبانی رقابت‌های کشوری در طول سال توان اجرایی هیئت را نشان داد و برگزاری رقابت‌های بین‌المللی دهه فجر در تبریز اوج این میزبانی‌ها خواهد بود.
وی افزود: ورزش آذربایجان‌شرقی همواره وزنه سنگین و تاثیرگذار در ورزش کشور و حتی منطقه بوده و قهرمانان نامی و بزرگی برای ورزش کشور افتخارآفرین شده‌اند و آذربایجان‌شرقی ظرفیت و پشتوانه خوبی در ورزش دارد و امکانات و زیرساخت‌های ورزش استان مناسب برای برگزاری رقابت‌های بین‌المللی و مراودات کشورهای منطقه است.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در ادامه اظهار کرد: در سند راهبردی ورزش استان در پنج سال آینده توجه و نگاه ویژه‌ای به توریسم ورزشی و توسعه روابط ورزشی در بین کشورهای همسایه و آسیای میانه داریم و برای توسعه توریسم ورزشی و برگزاری رقابت‌های بین‌المللی برنامه‌های خاصی داریم.

محدودیت مالی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی نداریم
اسبقیان گفت: امکانات آذربایجان‌شرقی و تبریز از قبیل فرودگاه بین‌المللی، هتل و باشگاه‌های توانمند در سطح خوبی است و برگزاری چهار دوره رقابت‌های بین‌المللی در سال 90 در تبریز، استان را برای میزبانی‌های بیشتر و حضور تیم‌های قدرتمندتر مهیا می‌کند.
وی افزود: خروجی رقابت‌ها و مسابقات بین‌المللی برای اداره ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی مهم بوده و برای این امر هیچ گونه محدودیت مالی نداریم.
بیستمین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج گرامیداشت دهه فجر با حضور 120 شطرنج باز از هشت کشور خارجی لیتوانی، بلاروس، بلژیک، جمهوری آذربایجان، گرجستان، عراق و ارمنستان در60 میز در تبریز برگزار می شود.
انتهای پیام/ش30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول