اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران خبر داد

راه‌اندازی رشته‌‌های تخصصی خبرنگاری در پیام نور مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور استان مازندران گفت: سعی ما توسعه و راه‌اندازی رشته‌های تخصصی خبرنگاران در سطوح بالاتر در قالب رشته‌های تخصصی موجود و میان رشته‌ای است.

راه‌اندازی رشته‌‌های تخصصی خبرنگاری در پیام نور مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس ازساری، صادقعلی موحدمنش صبح امروز در کارگاه آموزشی شاغلان و فعالان رسانه‌ای مازندران که با همکاری دانشگاه پیام نور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان برگزار شد، اظهار داشت: رویکرد خوب متولیان امر در ساختاردهی آموزش اصحاب رسانه موجب می‌شود تا شاهد تحولات مطلوبی در روند فعالیت رسانه‌ها باشیم.
وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی مناسبی از سوی معاونت‌های دانشگاه پیام نور صورت گرفت تا زمینه‌ساز کارگاه آموزشی برای رسانه‌های استان باشند که با استقبال این اقشار مواجه شد.
موحدمنش با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در تحولات اجتماعی و فرهنگی دنیا ایفا می‌کنند، گفت: آموزش رسانه‌ها باید بر اساس روش‌های علمی نوین به عنوان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر انجام شود.
وی مجموعه توانایی‌های اصحاب رسانه را دارای دامنه وسیع و گسترده‌ای دانست و خاطرنشان کرد: دانش و هنر رسانه‌ها محدود نیست، اصحاب رسانه به مجموعه وسیعی از علم و دانش نیازمند هستند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان مازندران با بیان اینکه رسانه‌ها طیفی اثربخش در اجتماع محسوب می‌شوند، یادآور شد: کشور ما در هزاره سوم در جهات مختلف جهان اسلام و غرب به ویژه در کشورهای آمریکا و آفریقا اثرگذاری بالایی دارد که ضرورت آموزش برای اصحاب رسانه بیش از گذشته محسوس است.
وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید زمینه‌ای را فراهم کنند تا آخرین دستاوردهایی که در زمینه علوم اجتماعی، روانشناسی و علوم رسانه‌ای است در اختیار اصحاب رسانه قرار دهند.
موحدمنش خاطرنشان کرد: با توجه به مهارت‌های چندگانه‌ای که نیاز رسانه‌ها است آموزش‌های مستمر برای این اقشار، اثرگذاری فعالیت در رسانه‌ها را عمیق و گسترده می‌کند.
وی با بیان اینکه سعی ما توسعه رشته‌های تخصصی خبرنگاران در سطوح بالاتر در قالب رشته‌های تخصصی موجود و میان رشته‌ای است، بیان داشت: باید زمینه‌ای فراهم شود تا اصحاب رسانه با توجه به ضرورت‌های موجود دوره‌های کاردانی، کارشناسی و ارشد را در رشته‌های تخصصی مرتبط بگذرانند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان مازندران در بخشی از سخنانش به ایجاد فضای مناسب برای مشارکت حداکثری در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: در آستانه انتخابات مهمی قرار داریم، رسالت رسانه‌ها ایجاب می‌کند تا در ایجاد نقش پرشور مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی همچون سال‌های اخیر پررنگ باشد.
وی با اشاره به اینکه حضور رسانه‌ها در هر مناسبتی موفقیت‌آمیز است، ادامه داد: انتخاباتی که در پیش داریم به لحاظ حساسیت مورد توجه رسانه‌های دنیا قرار می‌گیرد و باید با افزایش کمی، مشارکت مردم به کیفی‌بخشی این مهم توجه شود.
موحد منش با بیان اینکه کارگاه آموزشی مختص رسانه‌های استان به صورت مستمر در سطح مازندران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد:  پیش‌بینی شد هر شش ماه یک بار رسانه‌ها به آموزش نوین خبرنویسی، گزارش و مصاحبه‌نویسی مجهز شوند.
در این دوره آموزشی دو روزه 120 نفر از اصحاب رسانه استان مازندران در دروس مختلف شرکت می‌کنند.
انتهای پیام/خ۲۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول