اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

آیت‌الله شاه‌آبادی الگوی علم و اخلاق بود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: آیت‌الله شاه‌آبادی از نظر بعد علمی و اخلاقی در جایگاه بسیار والایی قرار داشت.

آیت‌الله شاه‌آبادی الگوی علم و اخلاق بود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در مراسم بزرگداشت آیت‌الله محمد شاه آبادی در سخنانی با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی و ضرورت برپایی مراسم‌های سوگواری برای سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: در دنیا مرگ برای همه موجودات وجود دارد و به هیچ وجه راه گریزی از مرگ نیست و روزی فرا می‌رسد که مرگ به سراغ ما بیاید.
وی با اشاره به اینکه مرگ برای بسیاری از انسان‌ها تلخ است ولی برخی دیگر خود به استقبال مرگ می‌روند، گفت: آنهایی که در طول عمر دنیوی خود به فکر آباد کردن این دنیا بوده و فکری برای آخرت نداشته و حتی آخرت خود را ویران کرده‌اند، از جمله کسانی هستند که از مرگ می‌هراسند برای اینکه به فکر دنیا بوده و برای آخرت خود توشه‌ای ندارند.
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: از سوی دیگر مرگ برای اولیا الله، لقاءالله است و آنها وقتی که زمان مرگ فرا می‌رسد هیچ ترس و هراسی ندارند.
وی تاکید کرد: این افراد به دلیل اینکه در این دنیا به فکر آباد کردن آخرت خود بوده‌اند هراسی از مرگ ندارند و حتی به استقبال آن نیز می‌روند.
نظری منفرد با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله شاه‌آبادی افزود: این استاد و فقیه فرهیخته عمر خود را در راه بندگی و کسب رضای خداوند صرف کرد و از جمله کسانی بود که مرگ برای او با هراس و تلخی همراه نبود.
وی با اشاره به اینکه شاگردان بسیاری از محضر این عالم بزرگ بهره‌مند شده‌اند، یادآور شد: آیت‌الله شاه‌آبادی در کنار بعد علمی، از نظر اخلاقی در جایگاه بسیار والایی قرار داشت و عمر خود را در راه خدمت به دین صرف کرد.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تالیفات ارزشمند این استاد حوزه گفت: طلاب حوزه‌های علمیه سال‌های سال می‌توانند از آثار علمی آیت‌الله شاه‌آبادی بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/خ۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول