اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز صورت می‌گیرد

تشییع پیکر آیت‌الله شاه‌آبادی در قم

خبرگزاری فارس: پیکر مرحوم آیت‌الله محمد شاه‌آبادی عصر امروز در قم با حضور گسترده علمای اعلام و مردم مومن قم تشییع خواهد شد.

تشییع پیکر آیت‌الله شاه‌آبادی در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در پی درگذشت آیت‌الله محمد شاه‌آبادی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، پیکر این مرحوم امروز صبح از مسجد آیت‌الله شاه‌آبادی واقع در خیابان پامنار در شهر تهران تشییع خواهد شد.
پس از تشییع پیکر این عالم ربانی، مراسم تشییع آیت‌الله شاه‌آبادی عصر امروز در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.
این مراسم از ساعت 15 از مقابل مسجد امام حسن عسگری آغاز شده و پیکر مرحوم شاه‌آبادی با حضور گسترده مردم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع می‌شود.
طبق اعلام صورت گرفته قرار است که آیت‌الله حسین وحید خراسانی بر پیکر آیت‌الله شاه‌آبادی نماز بخواند.
امشب نیز مراسم بزرگداشتی در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.
بر اساس این گزارش آیت‌الله محمد شاه‌آبادی فرزند مرحوم آیت‌الله العظمی‌الحاج شیخ محمدعلی شاه‌آبادی در سال 1305 هجری شمسی در تهران و در خانواده علم و فضیلت متولد شد.
وی در سال 1320 وارد حوزه مقدسه علم دین شده و دروس ابتدایی، صرف و نحو، منطق و شرح لمعه، معالم و قوانین را خدمت اساتیدی از جمله آیت‌الله‌الحاج سید حسین احمدی علون آبادی، آیت‌الله‌الحاج شیخ محمدعلی لواسانی و دروس سطح عالی از رسائل، مکاسب و کفایه را خدمت اساتیدی از جمله آیت‌الله‌الحاج سید عباس زواره و آیت الله شیخ محمدتقی آملی و دروس معقول و عرفان را خدمت پدرش فرا گرفت.
آیت‌الله شاه‌آبادی دروس خارج فقه و اصول را محضر آیت‌الله حسین بروجردی، آیت‌الله شیخ محمدعلی اراکی، آیت‌الله العظمی گلپایگانی، آیت‌الله محقق داماد و آیت‌الله العظمی خمینی را گذراند و در اثناء تعلم به تعلیم و تدریس معقول و منقول مشغول شد.
وی از حدود سال 1340 مشغول تدریس خارج فقه، اصول، فلسفه، عرفان و اخلاق شد و در طول این سال‌ها نیز تالیفات بسیار ارزنده‌ای از وی به یادگار مانده که می‌توان به کتاب «توحید، نبوّت، امامت، معاد، رجعت و سماع» با دو زبان عربی و فارسی، کتاب اخلاق منزل یقظه و توبة و انابة، رساله در موضوع قمار و رساله در شرایط متعاقدین اشاره کرد.
آیت‌الله شاه‌آبادی صبح روز شنبه به علت عارضه قلبی و ریوی، در بیمارستان مسیح دانشوری تهران به دیار باقی شتافت.
انتهای پیام/ش20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول