اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله استادی:

ارتحال آیت‌الله شاه‌آبادی برای حوزه جبران‌ناپذیر است

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ارتحال آیت‌الله شاه‌آبادی را ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای حوزه‌های علمیه دانست.

ارتحال آیت‌الله شاه‌آبادی برای حوزه جبران‌ناپذیر است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله رضا استادی یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت آیت‌الله شاه‌آبادی که با حضور مراجع تقلید و علما و طلاب حوزه علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد، به تبیین ویژگی‌های علمی و اخلاقی این عالم فرزانه پرداخت و اظهار داشت: مسائل متعددی در شکل‌گیری زندگی علمی و اخلاقی طلاب نقش دارند.
وی ادامه داد: نخستین عامل برای پیشرفت و ساخته شدن طلبه، بهره‌گیری از اساتید برجسته و دلسوز است و این عالم وارسته در زمان تحصیل خود چه در دوران 10 ساله در تهران و چه در 12 سالی که در قم به ادامه تحصیل پرداخت، از اساتید عظیم الشأنی بهره برد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شخصیت علمی و اخلاقی آیت‌الله شاه‌آبادی تاکید کرد: ایشان از محضر اساتید بزرگواری همچون آیت‌الله‌العظمی اراکی، مرحوم میرداماد، امام راحل و پدرشان بهره گرفتند و همواره در راه نشر معارف اقدام و حرکت کردند و طلاب جوان باید بدانند که بی‌دلیل کسی به این جایگاه و مقام علمی دست پیدا نمی‌کند و نمی‌تواند در همه شرایط پاسخگوی شبهات باشد.
استادی دومین عامل موفقیت طلاب را جدیت در تحصیل، پشتکار و تلاش برای رسیدن به مدارج عالی دانست و گفت: آیت‌الله شاه آبادی 22 سال از عمرش را صرف تحصیل و آموختن کرد و این روحیه باید الگو و سرمشق طلاب باشد، زیرا در این دوران که دشمنان اسلام و تشیع شب و روز در حال شبهه‌افکنی هستند، اگر بخواهیم در مقابل آنها بایستیم و در این دوران موثر واقع شویم باید خودمان را به سلاح علم مسلح کرده و نزد اساتید ارزنده، پاک و باتقوی درس بیاموزیم.
وی داشتن شاگردان خوب را عامل مهم و تاثیرگذاری برای پیشرفت استاد دانست و افزود: شاگردان خوب در ترقی استاد بسیار موثر هستند و مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی شاگردان خوبی داشتند که امروز از اساتید ارزنده حوزه علمیه قم به شمار می‌روند.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه این عالم ربانی در کارش بسیار جدی و با همت بود، خاطر نشان کرد: مرحوم آیت‌الله شاه آبادی در امر تدریس بسیار جدی بود و امکان نداشت بی‌دلیل درس و بحث خود را ترک کند و باید گفت آنچه برای اهل علم باعث ارزش است، جدیت در کار، تلاش و پشتکار در رسیدن به مقصود است.
استادی ادامه داد: عامل دیگر موفقیت، بیان استاد است که هم برای ترقی خود استاد و هم برای ترقی شاگردان بسیار موثر است و آیت‌الله شاه‌آبادی در این امر نیز الگویی مثال‌زدنی بود و آثار خوبی را از خود به یادگار گذاشت.
وی افزود: محفل درس این استاد عظیم الشأن همواره مملو از شاگردان جوان و سخت‌کوش بود و وی نیز همواره تلاش می‌کرد که کلاس‌هایش پربار برگزار شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیت‌های مبارزاتی این استاد برجسته حوزه پرداخت و اظهار داشت: این مرحوم قبل از انقلاب و در فاصله سال‌های 42 تا 57 بارها در سخنرانی‌های خود علیه شاه و همدستانش سخنرانی کرد و موضع‌گیری‌های موثری را در طول این دوران تا پیروزی انقلاب انجام داد و بارها توسط ساواک مورد شکنجه قرار گرفت و می‌توان گفت از اشخاصی بود که نقش بسیار موثری در پیروزی انقلاب اسلامی بر عهده داشت.
استادی ادامه داد: زندگی این عالم فرزانه و این مجاهد تلاشگر برای تمام کسانی که در این صراط قدم بر می‌دارند درس است و در این محافل علاوه بر طلب رحمت برای عزیز از دست رفته باید رفتار و زندگی آنها هم تبیین شود تا ما نیز از زندگی این افراد برجسته درس گرفته و در زندگی خود به کار بریم.
وی با بیان اینکه حوزه به افرادی از قبیل آیت‌الله شاه‌آبادی نیازمند است، ارتحال این عالم ربانی را ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای حوزه‌های علمیه دانست و تصریح کرد: حوزه علمیه‌ای که سواد و تقوا در آن در درجه عالی نباشد، نمی‌تواند بر روی جهان اثر گذارد و همه طلاب باید تلاش کنند تا اخلاق را بر همه امور خود حاکم کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان خاطر نشان کرد: طلاب و روحانیون جوان باید با الگوگیری از بزرگان و اساتیدی همچون مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی سعی و کوشش خود را به درجه عالی برسانند تا بتوانند در دنیای امروز پاسخگوی هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام و تشیع باشند.
انتهای پیام/و۱۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول