اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

شهادت در مسیر نهضت علمی افتخار نخبگان ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: شهادت در مسیر نهضت علمی، فخر دانشمندان و نخبگان ایران اسلامی است.

شهادت در مسیر نهضت علمی افتخار نخبگان ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در مراسم یادواره شهید صادق گنجی در برازجان اظهار داشت: شهیدان همانند سرورشان اباعبدالله (ع) هرگز خاموش نمی‌شوند و روزبه‌روز بیشتر تجلی کرده و روشن می‌شوند.
امام جمعه بوشهر و نماینده ولی فقیه در استان با تجلیل از شهید گنجی خاطر نشان کرد: شهید گنجی آن گنج صداقت و رشادت در عرصه فرهنگ دینی و ولایت پرچمدار نور خدا بود که هرگز مشعل هدایتش خاموش نمی‌شود. 
صفایی بوشهری با اشاره به اینکه شهید گنجی شهید بیداری اسلامی است، تصریح کرد: بیداری‌ها و حرکت‌های مردم جهان اسلام به‌سوی دین‌داری و حکومت دینی آغاز شده و می‌رود که به صورت حرکت جهانی تحولی عظیم در تاریخ بشریت ایجاد کند. 
وی افزود: این نهضت عدالت‌خواهی دینی و مبارزه با استکبار و سرسپردگان آنها، محصول زحمات شهدای فرهنگی و بیداری اسلامی چون شهید گنجی است که جزو نخستین شهدا در این عرصه بوده است. 
امام جمعه بوشهر یادآور شد: تاریخ همواره به خود دیده که در مقابل جبهه دین‌ستیزی به سرکردگی بدترین انسان‌های ظالم و شقی مانند نمرودها، فرعون‌ها و ابوسفیان‌ها، جبهه دین‌مداری به رهبری انبیاء و به‌دنبال آن اولیای الهی وجود داشته است.
صفایی بوشهری بیان کرد: همواره جبهه حق به‌دنبال گسترش فرهنگ و اخلاق بوده و جبهه مخالف با تمام قوا و توان در مقابل این جبهه ایستاده است. 
وی افزود: اگر امروز می‌بینیم که در فضای جهان روزبه‌روز اسلام تقویت و پیروز می‌شود و جبهه آمریکا و اسرائیل و رژیم غاصب صهیونیست یک به یک سقوط و کسانی چون شهید گنجی ظهور می‌کنند، نشان از ایستادگی جبهه حق با تمام قواست.
آیت‌الله صفایی بوشهری خاطر نشان کرد: گنجی و ابراهیمی از استان ما و برخی سفیران فرهنگی ایران نیز چون سفیران صدر اسلام به شهادت رسیدند و تجلیل از این عزیزان لازم است.
وی اضافه کرد: استان بوشهر استان ولایت و ولایت‌مداری است و نام‌آوران دشتستانی چون مجتهد برازجانی‌ها و شهید گنجی‌ها شناسنامه بزرگی و بزرگمردی استان بوشهر هستند.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت شهید احمدی‌روشن اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به مرجعیت علمی در جهان شاهد تلاش و فعالیت دانشمندان ایران اسلامی هستیم و دشمنان از این وضعیت عصبانی و نگران هستند و به‌دنبال این‌گونه ترورها هستند و فکر می‌کنند با ترورهای کور این نهضت متوقف می‌شود.
صفایی بوشهری افزود: شهادت در مسیر این نهضت علمی، فخر دانشمندان و نخبگان ایران اسلامی است و ایران اسلامی این شهادت‌ها را زیاد دیده و ملت ایران با شهادت استوارتر می‌شوند.
انتهای پیام/آ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول