اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانباز شیمیایی 65 درصدی بهبهانی:

تنها آرزویم شهادت است / هنوز هم آماده رزم مقابل دشمنان هستم

خبرگزاری فارس: جانباز شیمیایی 65 درصدی و بازمانده گردان فجر بهبهان گفت: آرزو و تنها خواسته‌ام از خداوند، شهادت در راه او و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

تنها آرزویم شهادت است / هنوز هم آماده رزم مقابل دشمنان هستم
حسن تقی‎زاده امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در بهبهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای شیمیایی هشت سال دفاع مقدس به خصوص شهدای شیمیایی مظلوم گردان فجر بهبهان، اظهار داشت: صبح 19 دی سال 65 به منظور شرکت در ادامه عملیات کربلای 5 وارد منطقه عملیاتی شده بودیم که ناگهان تعداد زیادی از هواپیماهای عراقی ما را بمباران کردند.
وی افزود: چند فروند از این هواپیماها نیز بمب‎های شیمیایی حمل می‌کردند که یکی از این بمب‎ها به میان گردان فجر و نیروهای آن به زمین خورده و تعداد 90 نفر از این گردان را به شهادت رساند.
تقی‎زاده ادامه داد: تعداد زیادی نیز مجروح شده بودند که پس از انتقال به خطوط عقب‌تر میدان، به بیمارستان‎های مختلف کشور از جمله تهران، مشهد، شیراز، تبریز و اهواز اعزام شدند.
وی با ناچیز خواندن این حملات در کاهش روحیه نیروهای رزمنده ایران اسلامی تصریح کرد: رزمندگان ما با چنان انگیزه‎ای به دنبال کسب اهداف والای نظام و انقلاب اسلامی بودند که در همین حادثه بسیاری از مصدومان قصد برگشت به عقب را نداشته و می‌خواستند در میدان مانده و در عملیات شرکت کنند.
این جانباز شیمیایی بهبهانی در ادامه خاطرنشان کرد: به دلیل همین انگیزه و هدف مشترک، به سرعت نیروهای دیگری به منطقه رسیده و ضمن باسازی گردان، عملیات کربلای پنج ادامه یافته و در واقع هر کس که در جبهه حضور می‌یافت آماده شهادت در راه نظام و خداوند بود.
وی با اشاره به جانبازی خود نیز گفت: 20 سال است که بعد از این بمباران با عوارض شدید شیمیایی در بدن خود مواجه بودم که از این جمله مشکل در چشمان است که هم اکنون پیوند قرنیه کرده‎ام اما هر آن امکان دارد این عمل از سوی چشمانم پس زده شده و نیاز به عمل مجددی باشد.
تقی‎زاده اذعان داشت: حتی یک سرماخوردگی ساده، مشکلات زیادی را برای من ایجاد می‌کند که با وجود آن دردها، سرماخوردگی را فراموش می‌کنم.
وی خاطرنشان کرد: اما با همه این وصف‌ها، خدا را شاکرم و امیدوارم با سخن و یا عملی اجر آن حضور در جبهه‌ها را نزد خداوند از بین نبرده باشم.
جانباز شیمیایی 65 درصدی بهبهان با بیان اینکه هرزمانی نیاز به حضور در جبهه نبرد حق علیه باطل باشد، با جان و دل حضور خواهد یافت، اظهار داشت: تنها خواسته و آرزویم از خداوند، شهادت در راه او و نظام اسلامی است.
تقی‌زاده با تشکر از برگزار کنندگان یادواره 120 شهید شیمیایی بهبهان در 13 سال گذشته نیز تصریح کرد: این‌گونه برنامه‌ها میان جوانان و رزمنده‌های دیروز و نسل سوم و چهارم انقلاب، پیوندی محکم ایجاد کرده و بسیار مفید و موثر خواهد بود.
انتهای پیام/غ10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول