اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی:

58 میلیون مترمکعب فاضلاب در آذربایجان‌شرقی تصفیه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: سالانه حدود 72 میلیون مترمکعب فاضلاب به تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فعال استان وارد شده و از این مقدار حدود 58 میلیون متر مکعب فاضلاب تصفیه شده به چرخه طبیعت بازگردانده می‌شود.

58 میلیون مترمکعب فاضلاب در آذربایجان‌شرقی تصفیه می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان ‌شرقی، رضا پوررجب اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب در حال حاضر خدمات خود را در زمینه تامین و توزیع آب شرب بهداشتی در 57 شهر استان آذربایجان‌شرقی در قالب بیش از 453 هزار فقره انشعاب فاضلاب از سامانه جمع‌آوری می‌کند.
مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی ‌با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح شبکه فاضلاب در استان و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی گفت: امروزه ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری‌ترین تاسیسات مورد نیاز جوامع بشری برای رعایت بهداشت عمومی محسوب می‌شود، بر این اساس شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با نگاهی کلان و با صرف هزینه‌های سنگین همچنین تحمل مشکلات اجرایی پروژه، اقدام به احداث شبکه فاضلاب خانگی مبتنی بر استانداردهای زیست محیطی جهان کرده و با تلاش مستمر در ارتقای سطح بهداشت عمومی گامی بلند برداشته است.
پوررجب با اشاره به درصد بهره‌مندی جمعیت استان از سامانه فاضلاب شهری تاکید کرد: در این راستا 1.53 درصد از جمعیت شهری استان از پوشش تاسیسات جمع‌آوری و دفع فاضلاب برخوردار بوده که این رقم نسبت به متوسط کشوری رشد قابل توجهی را در استان نشان می‌دهد.
وی گفت: در حال حاضر این شرکت هشت تصفیه‌خانه فاضلاب فعال در مدار بهره‌برداری دارد که اخیراً تصفیه‌خانه فاضلاب سراب با حضور مقام عالی وزارت نیرو و استاندار آذربایجان‌شرقی در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.
مدیر عامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: توسط مشترکان شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی سالانه حدود 175 میلیون متر مکعب آب در استان مصرف می‌شود، همچنین سالانه حدود 72 میلیون متر مکعب فاضلاب به تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فعال استان وارد شده و از این مقدار حدود 58 میلیون متر مکعب فاضلاب تصفیه شده به چرخه طبیعت بازگردانده می‌شود.
وی افزود: برای دفع بهداشتی فاضلاب‌های جمع‌آوری شده و به منظور استفاده از پساب حاصل از آن در بخش آبیاری فضای سبز و گلخانه‌ها تفاهمنامه‌ای با سازمان آب منطقه‌ای و محیط زیست استان انجام شده است.
پوررجب با اشاره به دستیابی این شرکت در اجرای تصفیه‌خانه‌های جدید با استفاده از روش نانو گفت: این شرکت علاوه بر ماموریت اصلی خود که همانا تامین و توزیع آب شرب بهداشتی است، دفع بهداشتی فاضلاب خانگی و کارهای تحقیقاتی مهمی را نیز توسط محققان انجام داده که در این راستا ابداع روش جدید تصفیه‌فاضلاب به روش نانو فیلتراسیون است.
وی اضافه کرد: مطالعات اولیه این طرح توسط مخترعان شرکت از سال 87 آغاز شد که در راستای این مطالعات و پس از دستیابی به دانش فنی آن، طرح مذکور به صورت پکیج در شرایط آزمایشگاهی مورد آزمایش قرار گرفت و پس از دستیابی به نتایج مثبت در ادامه به صورت پایلوت آزمایشی در تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز با حمایت وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی نصب شده است.
انتهای پیام/ش30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول