اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار آمل خبر داد

پیگیری ساخـت‌وسازهای غیرمجاز در بافت تاریخی آمل

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار آمل گفت: ستاد ویژه‌ای برای رسیدگی به ساخـت‌وسازهای غیرمجاز در بافت تاریخی آمل تشکیل می‌شود.

پیگیری ساخـت‌وسازهای غیرمجاز در بافت تاریخی آمل
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سید جعفر رسولی بعدازظهر امروز در کارگروه ساماندهی بافت قدیم آمل با بیان اینکه باید به میراثی که از گذشته برای مردم این شهر باقی مانده است حفظ شود، اظهار داشت: با وجود تاریخ کهن شهر آمل هنوز نتوانستیم این میراث را به خود آملی‌ها نشان دهیم.
وی با اشاره به اینکه باید این فرهنگ و تمدن برای همه مردم نشان داده شود، افزود: توسعه این فرهنگ موجب حفظ و حراست بیشتر از آن می‌شود.
رسولی با اعلام اینکه باید ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اطراف اماکن تاریخی این شهر بررسی شود، گفت: تخریب و تذکرات جدی می‌تواند بخش مهمی از این مشکل را رفع کند.
وی با بیان اینکه باید فرهنگ برخواسته از دل مردم را دوباره احیا کنیم، یادآور شد: مردم نیز باید احساس کنند که این بافت متعلق به هویت یک شهر است.
معاون فرماندار آمل با تاکید بر اینکه این موضوع به وسیله کارگروه میراث فرهنگی و با ستادی ویژه بررسی می‌شود، افزود: تمامی افراد مرتبط با این موضوع باید در این زمینه پاسخگو باشند.
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری آمل نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طرح تفصیلی بافت قدیم در ساخت و سازها در این حریم باید رعایت شود، اظهار داشت: علاوه بر رعایت این طرح باید در 90 هکتاری بافت آمل برخی مناطق به صورت ویژه دیده شود.
حمیدرضا طاهرنژاد با اعلام اینکه باید برای برخی مناطق تاریخی ضوابط خاصی بگذاریم، خاطرنشان کرد: اگرچه وضعیت اقتصادی در ساخت‌وسازها باید در نظر گرفته شود اما باید حافظ میراث کهن خود باشیم.
وی با بیان اینکه در بخش نخست رفع این مشکلات باید برخی قوانین در این زمینه اصلاح شود، گفت: با شفاف‌سازی قوانین می‌توانیم از مردم انتظار مشارکت بیشتر داشته باشیم.
طاهرنژاد اظهار داشت: برخی از اماکن تاریخی در بافت قدیم آمل نیاز به توجه ویژه دارند.
انتهای‌ پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول