اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم عنوان کرد

در نظر گرفتن کاربری‌های فرهنگی در طرح حرم تا حرم

خبرگزاری فارس: استاندار قم از در نظر گرفتن بخش‌های مختلف با کاربری فرهنگی در طرح بلوار پیامبر اعظم خبر داد.

در نظر گرفتن کاربری‌های فرهنگی در طرح حرم تا حرم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم، ضمن محکومیت این حادثه تروریستی اظهار کرد: دشمنان نظام اسلامی در طول دوران انقلاب با حربه‌ها و اعمال فشارهای مختلف اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی سعی در متزلزل ساختن ارکان این نظام مقدس داشته‌اند اما  به لطف الهی ملت ایران همواره با اقتدار در مقابل این فشارها و تحریم‌ها ایستادگی کرده است.
وی با بیان اینکه ترور دانشمندان هسته‌ای نشانه‌ شکست دشمنان در اعمال فشار و تحریم علیه نظام اسلامی است، افزود: این اقدامات تروریستی نه تنها ذره‌ای خلل در روند پیشرفت‌ها و اقدامات موفقیت آمیز جامعه علمی کشور ایجاد نخواهد کرد بلکه با دمیدن خون تازه‌ در رگ‌های دانشمندان جوان و متعهد این مرز و بوم موجب شتاب سرعت جهش علمی کشور خواهد شد.
استاندار قم اقدامات تروریستی را نشانه استیصال و درماندگی معاندان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی خواند و گفت: این اقدامات تروریستی و معاندانه در آستانه نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نشانه ترس و واهمه دشمنان نظام اسلامی و برنامه‌ها و طرح‌های سنگین و پیچیده آنها برای ضربه زدن به این حرکت عظیم مردمی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه حرم تا جمکران، اظهار کرد: پروژه بلوار پیامبر اعظم از جمله طرح‌هایی بود که مشکلات فراوان اعتباری و اجرایی، آن را با وقفه زیادی مواجه کرده بود، اما ادامه اجرای این محور مهم زیارتی با عزم و تدبیر مدیران و مسئولان استان محقق شد.
موسی‌پور با اشاره به تملک بیش از 2 میلیون متر‌مکعب و تخریب و آماده‌سازی بخش زیادی از مسیر بلوار، خاطرنشان کرد: با همراهی و همت همه عوامل ذی‌ربط با ادامه احداث این بلوار فرهنگی مذهبی و نقطه اتصال حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران اقدام بزرگی در استان صورت گرفت.
وی با اشاره به ضرورت دقت در تعیین و جانمایی کاربری‌های این محور مهم فرهنگی و زیارتی تصریح کرد: بلوار پیامبر اعظم به یک محور مهم فرهنگی و زیارتی تبدیل خواهد شد بنابر این باید در جانمایی کاربری‌های فرهنگی، مذهبی، اقامتی و تجاری این مسیر دقت و اهتمام لازم شود.
استاندار قم با اشاره به طراحی کاربری‌های متعدد فرهنگی از جمله موزه قم، باغ موزه‌های دفاع مقدس، کتابخانه و... در این محور، خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی‌های خاص فرهنگی و مذهبی قم و موقعیت ویژه این محور نباید هیچ گونه خدشه‌ای به حریم قدسی آن وارد شود و در طراحی اولیه بر ظرفیت فرهنگی مذهبی این محور مهم زیارتی تاکید شود.
در جلسه فوق‌العاده شورای فرهنگ عمومی استان که با محوریت بررسی پیوست فرهنگی محور فرهنگی زیارتی پیامبر اعظم(ص) با حضور مدیران ذیربط در این بخش برگزار شد، نظرات و نکات مرتبط با ویژگی‌های فرهنگی بلوار حرم تا جمکران مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول