اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون پارلمانی سازمان تبلیغات صورت گرفت

گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی قیروکارزین

خبرگزاری فارس: گردهمایی بزرگ هیئت‌های مذهبی، مداحان و فعالان فرهنگی قیروکارزین با حضور معاون پارلمانی و امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی در این شهرستان برگزار شد.

گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی قیروکارزین
به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین حجت‌الاسلام اسماعیل فلاح عصر امروز در گردهمایی بزرگ هیئت‌های مذهبی، مداحان و فعالان فرهنگی قیروکارزین اظهار داشت: بزرگ‌ترین توفیق برای هر انسان حضور در جمع خادمان بزرگ‌ترین پایگاه فرهنگ‌ساز اسلام و تشیع و اقامه کنندگان عزا بر سیدالشهدا (ع) بوده و این گونه محافل مایه نزول برکات و نعمات است.
وی با اشاره به اهمیت شکرگزاری نعمت‌هایی مانند برپایی مجالس دعا، زیارات و عزا خاطرنشان کرد: حضور در مجلس اقامه عزا بر سیدالشهدا (ع) منشا خیر و برکت بوده که حفظ این برکات توفیقی بزرگ به حساب می‌آید و ذاکران اهل بیت (ع) دارای عمری طولانی‌اند چرا که حتی پس از مرگشان آثارشان برای عموم قابل استفاده است.
فلاح امام حسین (ع) را نجات دهنده و مسیر هدایت تا رسیدن به قرب الهی دانست و ابراز داشت: باید در مسیر معرفت و کمال قدم بگذاریم و با توجه به زیارت عاشورا یکی از راه‌های سریع وصل شدن و تقرب، توسل به آقا ابا‌عبدالله (ع)، قرار دادن محبت ایشان در دل و حرکت با نگاه محبوب است.
این مقام مسئول لازمه حیات و منشا تحول شدن و تاثیرگذاری کارهای فرهنگی را اخلاص دانست و بیان داشت: هیچ حادثه‌ای مانند قیام ابا‌عبدالله (ع) تاثیرگذار و جذب کننده دل‌ها نیست که با شنیدن نامشان دل لرزیده و اشک جاری می‌شود و این اشک بهای بهشت است.
معاون پارلمانی و امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: طبق روایات بسیاری از پیامبران بر مصائب اهل بیت (ع) گریه کرده و به آنان توسل جسته‌اند و امروز بالاترین نعمت برای ما در زمره محبان ایشان قرار گرفتن است.
فلاح خطاب به ذاکران و مداحان ملاک ارزش‌گذاری مجالس را توجه اهل بیت (ع) و نه تعداد جمعیت و حضور افراد دانست و ابراز داشت: در تمام مجالسی که دعوت می‌شویم شرکت کرده و ارزش کار بزرگ و ذخیره آخرت خود را در برابر گرفتن مبلغ ناچیزی کم نکنیم چرا که هر عملی با اخلاص پذیرفته می‌شود و گفتن حکم خدا و ذکر مصیبت باید در راستای تقرب به خدا و توجه به اجر اخروی آن باشد.
وی با اشاره به ضرورت نشر بینش صحیح در مجالس عزا گفت: اگر کسی با امام حسین (ع) و اهل تشخیص بود این شخص بصیرت و آگاهی و قدرت انتخاب دارد و امروز نظام ما به چنین افرادی نیازمند است و به فرموده امام راحل تا محرم و صفر و این اشک‌ها و  عزاداری‌ها هست این انقلاب حفظ می‌شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول