اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خبر داد

برگزاری مانور مشترک حراست و HSE در پالایشگاه بیدبلند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند از برگزاری مانور مشترک حراست و HSE در این پالایشگاه خبر داد.

برگزاری مانور مشترک حراست و HSE در پالایشگاه بیدبلند
فرشید ابدالی دهدزی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: مانور مشترکی بین ادارات حراست، HSE و پایگاه مقاومت بسیج اداری شهید قائدی به منظور افزایش آمادگی مقابله با اتفاقات غیرمترقبه و بحران‎های احتمالی در پالایشگاه گاز بیدبلند بهبهان برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه هدف فرضی این مانور انفجار جاروبک خط لوله 42 اینچ گاز ورودی به پالایشگاه بود گفت: صحنه‌سازی حادثه به این صورت بود که بر اثر نشتی مختصر گاز و لرزش و ارتعاشات حاصل از جریان برق انتقالی در محدوده‎ای که خط لوله قرار دارد انفجاری فرضی در آن محدوده رخ داده و دریچه لوله گاز بر اثر انفجار رها شده و موجب شعله‎ور شدن آتش و در نتیجه بروز آتش‎سوزی شد.
مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خاطرنشان کرد: در این عملیات نیروهای ایمنی و آتش‎نشانی با ماشین‎آلات مخصوص و با حضور به‎موقع در محل حادثه و همچنین کنترل ورود افراد غیرمسئول که با همکاری نیروهای بسیجی و گروه امداد صورت گرفت ، با آمبولانس اقدام به حمل مصدومان حادثه و دور کردن آنها از محل و انتقال به درمانگاه صنعتی و مراکز درمانی کردند.
ابدالی دهدزی افزود: در این مانور نیروهای فنی و عملیاتی نیز با ایفای نقش موثر در تخلیه و بستن لوله‎های ورودی و خروجی منبع سوخت و آتش‎سوزی و همچنین با ایزوله کردن سایر واحدها برای جلوگیری از سرایت حریق به آنها، به وظایف ایمنی خود عمل کردند.
وی تصریح کرد: نیروهای شرکت‎کننده در مانور بعد از اجرای موفقیت‎آمیز آن و مهار آتش‎سوزی، به محل کار خود مراجعت کرده و به کار ادامه دادند.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند با تقدیر از مشارکت نیروهای پالایشگاه در این مانور اظهار کرد: گروه فرماندهی با تجزیه و تحلیل مانور و عملکرد نیروها و همچنین با شناسایی نقاط قوت و ضعف و نیز نقاط قابل بهبود، بر اجرای اقدامات لازم به منظور برطرف کردن مشکلات موجود و حفظ آمادگی هرچه بیشتر نیروها و تجهیزات به کار رفته در شرایط بحران تأکید کردند.
ابدالی دهدزی در پایان با بیان اینکه برگزاری مانورها و دوره‎های آموزشی همواره در دستورکار واحد ایمنی پالایشگاه قرار دارد، گفت: با همکاری‎ این واحد و برگزاری چنین مانورهایی امیدواریم بتوانیم سطح آمادگی نیروهای خود را در شرایط بحران و در مقابله با حوادث احتمالی همیشه بالا نگه‎ داریم.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول