اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تنگستان

مانور موتورسواران ایمن استان بوشهر برگزار شد

خبرگزاری فارس: پنجمین مانور موتورسواران ایمن به منظور ارتقای فرهنگ راهنمایی و رانندگی و پیشگیری از وقوع تصادفات در منطقه خائیز شهرستان تنگستان برگزار شد.

مانور موتورسواران ایمن استان بوشهر برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر سه‌شنبه شب در این آیین اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۶ هزار نفر بر اثر تصادفات در سطح کشور جان خود را از دست داده‌اند که این آمار بالاست و نیاز است با جدیت تمام در ارتقای فرهنگ راهنمایی و رانندگی گام برداریم.
حمیدرضا علم افزود: این مانور آموزشی برای موتورسواران برای آشنایی با مقررات راهنمایی و رانندگی و ایمنی، نتایج مثبتی را در پی داشته و در محل‌های برگزار شده آمار تلفات را به شدت کاهش داده است.
وی ادامه داد: برنامه‌ای برای اجرای این مانور آموزشی در سایر نقاط پر حادثه استان نیز تدوین شده و در صورت درخواست دهیاران این مانور در سایر روستاهای استان نیز اجرا می‌شود.
علم خاطر نشان کرد: در سه سال گذشته براثر تصادف جاده‌ای بیش از هزار نفر در استان بوشهر جان خود را از دست داده‌اند که 444 نفر از آنها موتورسوار بوده‌اند.
فرماندار تنگستان نیز ضمن تقدیر از اجرای مانور موتورسواران ایمن در تنگستان گفت: باید احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی در قالب برنامه‌های آموزشی از سنین کودکی آغاز شود تا شاهد چنین آمار بالای تصادفات در کشور نباشیم.  
عبدالرسول زارع عنوان کرد: منطقه گردشگری خائیز به دلیل مسیر بسیار پر پیچ و خمی که دارد و عدم رعایت نکات ایمنی، هر ساله شاهد تصادفات مرگباری است و در سه سال اخیر شاهد مرگ 11 موتورسوار در این منطقه بوده‌ایم.
وی افزود: در این مانور تعداد 53 موتورسوار با رعایت نکات ایمنی شامل کلاه‌کاسکت، برچسب شب‌رنگ، کاور شب‌رنگ و همچنین بیمه موتورسواران مسیر روستای بنیون منطقه خائیز را تا شهر اهرم پیمودند.
این مسئول در خصوص ارتقای ایمنی جاده‌ای در منطقه خائیز نیز اذعان داشت: در حال حاضر ۵ میلیارد ریال برای استاندارد سازی مسیر اهرم ـ خائیز اختصاص یافته و همچنین پایگاه امداد و نجات کوهستان نیز با امکانات ویژه امدادرسانی در این محل مستقر شده است.
انتهای پیام/ن20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول