اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

قصور انتخاباتی قابل گذشت نیست

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: هیچ کوتاهی و قصوری از کسی در زمینه انتخابات پذیرفته نمی‌شود و همه باید برای حضور حداکثری مردم پای انتخابات تلاش مضاعف کنند.

قصور انتخاباتی قابل گذشت نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت مهدی سعادتی پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی پیرامون مسائل و موضوعات انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، انتخابات آینده مجلس را سرنوشت‌ساز خواند.
وی اظهار داشت: جلسه مذکور در راستای توصیه حضرت آقا در 19 دی که فرمودند وظیفه شرعی و قانونی داریم تا با استفاده از تمام ظرفیت‌ها انتخابات پرشور و رقابتی را برگزار کنیم، شکل گرفته و تحقق این فرمایش مقام معظم رهبری از اهداف ماست.
مقام عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه برای رسیدن به این هدف یکدلی بین تمام سطوح نظام و کشور لازم است، تصریح کرد: با کلید خوردن انتخابات همه با توان پای کار آمدند و هیئت‌های نظارت، اجرا و شورای نگهبان در استان شکل گرفت.
وی با بیان اینکه استعلام از مراجع چهارگانه انتخابات به خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: مشارکت حداکثری، قانون‌مداری، امانت‌داری و اجرای عدالت به عنوان مراجع چهارگانه باید یک اصل قرار گیرد و باید در مسیری گام برداریم که توصیه حضرت آقا و خواسته‌های مردم باشد.
سعادتی انتخابات در هر مقطعی را یک فرصت دانست و تصریح کرد: انتخابات برای کاندیداها فضای رقابت زیادی به وجود می‌آورد و فضایی که می‌تواند کمک کار نظام باشد باید نهایت بهره‌گیری از این فضا را ببریم.
وی با تاکید بر هوشیاری فرمانداران در شهرستان‌ها اذعان کرد: فرمانداران باید در برنامه‌های خود به گونه‌ای عمل کنند که مبنا را بر پایه اجرای قوانین و فضای سالم قرار دهند.
استاندار گیلان افزود: باید بتوانیم با درایت و مدیریت و نیز تاثیرپذیری از جریان، به وظایف کاری خود عمل کنیم ضمن اینکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیز با تخلفات برخورد می‌شود.
وی قرار گرفتن در مسیر ولایت و ارزش‌های نظام را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: باید بتوانیم از آسیب‌ها جلوگیری کنیم و تیم‌‌های نظارت طبق قانون رفتار کنند.
سعادتی با بیان اینکه فرصت ارائه اعتراضات پس از مراجع چهارگانه طبق مقررات از روز شنبه کلید می‌خورد، تصریح کرد: باید با درک، فهم، تفسیر و شناخت واحدی از سیر مراحل کار داشته باشیم و با کوچک‌ترین تخلف باید برخورد شود و فضا را در مسیری قرار دهیم که با مجریان انتخابات همدلی داشته باشیم.
وی اجرای قانون و امانت‌داری را مورد تاکید هیئت‌های اجرایی و نظارتی استان قرار داد و بیان کرد: دشمن برای آلوده کردن فضای انتخابات در تلاش است و شهادت یکی دیگر از دانشمندان هسته‌ای و جوان کشورمان بر همین اساس بوده و دشمن می‌خواهد فضای یاس و ناامیدی و بریدن از انقلاب را ایجاد کند.
مقام ارشد دولت در گیلان قیام وال‌استریت را موجب بر هم زدن اوضاع آمریکا و دشمنان وابسته به آن دانست و یادآور شد: به شهادت رساندن نیروهای جوان و کارآمد کشورمان نشان می‌دهد که دشمنان ثبات سیاسی و حاکمیتی ندارند و در پشت صحنه این حوادث‌ها دشمن به دنبال اهداف خود است.
وی با تاکید بر اینکه باید گوش به فرمان ولایت فقیه باشیم، تصریح کرد: صدای رهبری صدای اجرای قانون و صدای تمام ملت است و باید در این مسیر که مسیر تکلیف‌گرایی و اجرای قانون است، حرکت کنیم و ایشان مسیر را تعیین می‌کنند و در سال‌های رهبری حضرت آقا دشمن همواره به دنبال تهدید نظامی و ایجاد اختلال در نظام اسلامی بوده اما غافل از گستردگی توانمندی ماست و بارها توطئه‌های دشمنان شکست خورده است.
سعادتی با اشاره به اینکه در تحریم‌‌های دشمنان به اوج رسیده‌ایم، خاطر نشان کرد: این تحریم‌ها موجب خوداتکایی و استقلال ایران اسلامی شده است.
وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم و حساسیت خود را بیشتر کنیم، اذعان کرد: دشمن در فکر یارگیری است و می‌خواهد فضا را متشنج کند.
استاندار گیلان اظهار داشت: با توجه به اینکه دشمن به دنبال موج‌سواری است و می‌خواهد ناکارآمدی دین را بیان کند، هنوز برخی سایت‌ها و رسانه‌ها اجیر شده دشمنان هستند و مشکلات را بزرگنمایی می‌کنند و به اختلافات دامن می‌زنند و دشمن به دنبال گسترش اختلافات در کشور است.
وی با بیان اینکه نباید تنها ضعف‌های نظام را ببینیم، افزود: منکر وجود ضعف‌ها نیستیم ولی نباید تنها به این امر پرداخته شود بلکه باید انسجام و وحدت خود را بیشتر کرده و از فرصت‌ها استفاده کنیم و مدیران استانی باید مراقب باشند.
سعادتی درباره رد صلاحیت‌ها اذعان کرد: حضور افرادی که در بعد سیاسی و جریان فتنه شکست‌های سنگینی خورده‌اند را در صحنه انتخابات داریم اما کسی به جرم داشتن یک تفکر سیاسی رد نشده و مبنا بر اساس قانون است.
وی با بیان اینکه برخی‌ها به صف تحریم‌کنندگان انقلاب پیوسته‌اند، اضافه کرد: این افراد در صف دشمن قرار گرفته‌اند و وقتی مبنا قانون باشد این افراد کنار می‌روند.
استاندار گیلان متذکر شد: هیئت‌های نظارت و اجرایی و دست‌اندرکاران انتخابات بسیار دقیق هستند و ما همه چیز را درباره افراد می‌دانیم و متوجه هستیم که چه کسانی در لیست‌ها قرار گرفته‌اند و برای چه قرار گرفته‌اند و چه اهدافی دارند.
وی با اشاره به اینکه تاییدها باید برای رضای خدا باشد، بیان کرد: مجلس خانه ملت است و کوچک‌ترین خطا مردم را سال‌ها گرفتار می‌‌کند.
سعادتی از مسئولان هیئت‌های نظارتی و اجرایی انتخابات گیلان خواست تا گزارش‌های درست ارائه دهند و این گزارش‌ها از روی هوای نفس نباشد.
وی بیان کرد: دستگاه‌های سیاسی باید با صبر و بردباری تدابیر لازم را اتخاذ کنند و فرمانداران نیز از توان دستگاه قضایی استفاده کنند و باید با مدیریت و روحیه انقلابی با حضوری گسترده در صحنه کار و تلاش به صورت شبانه‌روزی باشیم.
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه کار باید برای رضای خدا باشد، تصریح کرد: هیچ کوتاهی و قصوری از کسی پذیرفته نمی‌شود و همه باید برای حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات تلاش مضاعف داشته باشند.
انتهای پیام/آ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول