اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تهران:

وعده در باغ سبز روش غربی‌ها در انتخابات است / کاندیداها از عوام‌فریبی پرهیز کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: کاندیداها از ترویج وعده‌های دروغین و عوام فریب خودداری کنند و بدانند که وعده در باغ سبز روشی است که در کشورهای غربی مرسوم است و شایسته جامعه اسلامی ما نیست.

وعده در باغ سبز روش غربی‌ها در انتخابات است / کاندیداها از عوام‌فریبی پرهیز کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا آیت‌الله سیداحمد خاتمی شامگاه چهارشنبه در مراسم یادواره سرداران و 750 شهید دوران دفاع مقدس شهرستان شهرضا اظهار داشت: شهیدان از جایگاه والایی نزد خداوند متعال برخوردار هستند و خداوند سرپرستی اعضای خانواده شهیدان را عهده‌دار است.
وی ادامه داد: شهیدان انسان‌های بزرگ و الهی بودند که با آرمان‌های مکتبی پا به عرصه شهادت گذاشتند و امروز همگان موظف به تلاش برای دستیابی به این آرمان‌های الهی هستند.
خاتمی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم بزرگداشت شهیدان در حقیقت تجدید بیعت با این انسان‌های آسمانی است، افزود: دفاع از راه شهیدان بزرگوار در مقطع حساس کنونی که دشمنان با تمامی توان درصدد ایجاد جنگ احزاب هستند بیشتر از گذشته احساس می‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تشریح لزوم تبیین اهداف شهیدان در جامعه اضافه کرد: بیعت با شهیدان دارای پنج مرحله است که بیعت با دین، معنویت و عشق الهی به عنوان مهم‌ترین مرحله آن مطرح است.
وی با تحسین وضعیت حجاب و عفاف در سطح شهرستان شهرضا گفت: یکی از بزرگترین آرزوی شهیدان معرفی ایران به عنوان نماد دین در سطح جهان بود و این در حالی است که ما از وضعیت ناهنجار بدحجابی و بی‌حجابی موجود در سطح برخی کلان‌شهرهای کشور گلایه‌مند و شرمنده هستیم و باید اذعان کرد که برخی معابر و اماکن شهرهای بزرگ به نمایشگاه مد تبدیل شده است.
خاتمی ادامه داد: با اینکه از نابودی رضاخان چندین دهه می‌گذرد اما هنوز برخی افراد در پی تبیین افکار رضاخانی در سطح جامعه هستند و با نگاهی به وضعیت برخی روزنامه‌ها، مجلات و آثار سینمایی می‌توان این نوع تفکرات خطرناک را در زمینه ترویج بی‌حجابی مشاهده کرد.
وی با اشاره به راه‌های بیعت با شهیدان تصریح کرد: یکی دیگر از آرزوهای شهیدان برخورداری کشور از مسئولان سالم و تلاش‌گر بود که با یاری خداوند این امر نیز در کشور ما میسر شده است.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیعت با ولایت‌فقیه و حفظ نظام اسلامی را از دیگر راه‌های بیعت با شهیدان برشمرد و افزود: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور چشم‌گیر و تاریخی خود در نهم دی‌ماه سال 88 و دفاع تمام‌قد از آرمان‌های انقلاب و رهبری بار دیگر نشان دادند تا آخرین نفس پای عهد خود با شهیدان ایستاده‌اند.
وی در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بدخواهان و دشمنان با تمامی توان تلاش می‌کنند که به سرد شدن فضای انتخابات دامن بزنند و در این راه از هیچ کاری فروگذار نکرده‌اند اما آنها باید بدانند مردم ما همان‌گونه که در انتخابات پیشین سیلی محکم و فراموش نشدنی به این جماعت زدند در انتخابات پیش‌رو نیز دومین سیلی را به این افراد می‌زنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تشریح اهمیت اخلاق‌گرایی در تمامی عرصه‌های انتخابات تصریح کرد: کاندیداها از ترویج وعده‌های دروغین و عوام‌فریب خودداری کنند و بدانند که وعده باغ سبز روشی است که در کشورهای غربی مرسوم است و شایسته جامعه اسلامی ما نیست.
خاتمی اضافه کرد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند بدبخت کسی است که به جهنم می‌رود و بدبخت‌تر از او کسی است که برای دنیای دیگران خود را جهنمی می‌کند و این اصل مهم باید مد نظر هواداران کاندیداها باشد.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی امام جمعه شهرضا در ابتدای این مراسم در سخنانی با اشاره به رشادت‌های مردم شهرضا در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس افزود: شهرضا به عنوان نخستین شهری که مجسمه رضاخان را در دوران پیش از پیروزی انقلاب به پایین کشید نامش را برای همیشه ایام در تاریخ جاودانه کرد.
وی ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین افتخارات مردم شهرضا، وضعیت مطلوب حجاب و عفاف در سطح شهرستان است تا جایی که در نقاط مختلف کشور مردم این دیار را به عنوان مردمی فرهیخته و دین‌دار می‌شناسند.
یعقوبی با اشاره به لزوم دفاع از آرمان شهدا تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای شهیدان خدمت‌رسانی بیشتر به مردم در تمامی عرصه‌ها و حوزه‌های اجتماعی بود و امیدواریم این موضوع همیشه مدنظر مسئولان قرار بگیرد.
انتهای پیام/و10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول