اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری صورت گرفت

انجام عمل پیوند کلیه بر روی 450 بیمار در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: طی سال جاری عمل پیوند کلیه بر روی 450 بیمار کلیوی در استان زنجان انجام گرفته است.

انجام عمل پیوند کلیه بر روی 450 بیمار در زنجان
محمدرضا طهماسبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر هشت مرکز دیالیز خونی و صفاقی در استان زنجان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه 240 بیمار دیالیزی در مرکز استان زنجان وجود دارد، خاطرنشان کرد: 45 دستگاه دیالیز در بیمارستان‌های استان به منظور ارائه خدمات به بیماران دیالیزی فعال است.
رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه تعداد بیماران زیر پوشش و پیشگیری این انجمن 270 نفر است، اضافه کرد: یک‌هزار و 200 نفر نیز به منظور اهدا عضو پس از مرگ مغزی در انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان ثبت‌نام کرده‌اند.
وی با اشاره به غربالگری کودکان زیر 12 سال با همکاری درمانگاه فوق تخصصی بیمارستان آیت‌الله موسوی تصریح کرد: غربالگری بزرگسالان با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر از دیگر اقدامات انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان طی سال جاری محسوب می‌شود.
طهماسبی با بیان اینکه در راستای افزایش پیوند کلیه در سال‌های اخیر از جسد مرگ مغزی اقدامات زیادی صورت گرفته است، اضافه کرد: پرداخت وام قرض‌الحسنه به بیماران متقاضی نیز از اقدامات مهم انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان محسوب می‌شود.
وی با اشاره به پرداخت مستمری به 40 بیمار نیازمند در استان زنجان یادآور شد: پذیرش و صدور کارت هوشمند و دفترچه خاص 70 بیمار در سال جاری نیز از فعالیت‌های انجمن حمایت از بیماران کلیوی در راستای کمک به این بیماران است.
رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان به انجام بیش از 600 فقره مشاوره حضوری به بیماران اشاره کرد و اظهار داشت: استمرار در سرکشی‌های حضوری اعضای انجمن از خانواده‌های شهری و روستایی بیماران از برنامه‌های این انجمن محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: استمرار جمع‌آوری و ارسال نمونه آزمایش سطح ساندیمون بیماران پیوند کلیه با همکاری آزمایشگاه بوعلی و شفای تهران از فعالیت‌های انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان در طول سال به شمار می‌رود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول