اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه مریلند:

پیوند کلیه در ایران با کشورهای پیشرفته دنیا برابری می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه مریلند گفت: انجام اعمال پیوند کلیه در ایران قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته دنیاست و در بسیاری موارد با این کشورها برابری می‌کند.

پیوند کلیه در ایران با کشورهای پیشرفته دنیا برابری می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی حریریان شب گذشته در حاشیه سیزدهمین کنگره جهانی نفرولوژی و پیوند کلیه در یزد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درمان و انجام پیوند کلیه انجام شده در کشور ایران قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته دنیا است.
وی ادامه داد: در ایران پژوهش و بررسی‌های بسیاری در زمینه نفرولوژی و پیوند کلیه انجام می‌شود که نتایج آن بررسی‌ها قابل مقایسه با بررسی‌های کشورهای پیشرفته است.
حریریان ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در سیزدهمین کنگره جهانی نفرولوژی در یزد خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنم که در جمع اساتید یزدی هستم.
حریریان در این سمینار مقالاتی در زمینه تازه‌های پیوند کلیه، درمان خاص و عوارض بعد از پیوند کلیه ارائه می‌کند.
دبیر علمی سیزدهمین سمینار جهانی نفرولوژی و پیوند کلیه در یزد نیز در حاشیه این همایش اظهار داشت: فشار خون و دیابت شایع‌ترین علت نارسایی بیماری‌های مزمن کلیوی در کشور است.
محمدرضا گنجی بیان کرد: کاهش وزن، انجام فعالیت‌های ورزشی، رژیم غذایی سالم و کنترل بیماری دیابت به ویژه در افرادی که سابقه خانوادگی دارند، از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از بیماری‌های کلیوی است.
وی همچنین از برگزاری سه کارگاه آموزشی از جمله آنالیز ادراری، ارائه مقاله و پاتولوژی بیماری در حاشیه این سمینار جهانی خبر داد.
وی در ادامه با اشاره به افزایش بیمارهای کلیوی به پیشگیری از بروز نارسایی‌های کلیوی تاکید و خاطرنشان کرد: افزایش وزن و چاقی در افراد جامعه مهم‌ترین علت دیابت و فشار خون و در نهایت بروز بیماری‌های کلیوی به ویژه سنگ کلیه می‌شود.
گنجی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این سمینار 170 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که از این تعداد 134 مقاله پذیرفته شده که 44 مقاله به صورت شفاهی و بقیه مقالات نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود.
وی اظهار امیدواری کرد: برگزاری چنین سمینارهایی منجر به تشویق پزشکان و محققان جوان در این رشته شود و نتایج بررسی‌های بیشتری را در کشور شاهد باشیم.
سیزدهمین کنگره نفرولوژی و بیماری‌های کلیه از شب گذشته در یزد آغاز شده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول