اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فوق تخصص بیماری‌های کلیه:

بخش ایمونولوژی پیوند کلیه را حمایت کند

خبرگزاری فارس: یک فوق تخصص بیماری‌های کلیه گفت: در بحث پیوند کلیه بخش ایمونولوژی باید بخش پیوند راحمایت کند تا عمل پیوند با موفقیت انجام شود.

بخش ایمونولوژی پیوند کلیه را حمایت کند
ایرج نجفی امروز در حاشیه سمینار سه روزه نفرولوژی، پیوند کلیه و دیالیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: ایران خوشبختانه از نظر تعداد پیوند کلیه در منطقه در مقایسه با کشور اروپا وضعیت خوبی دارد.
وی تاکید کرد: در بحث پیوند کلیه بخش ایمونولوژی باید بخش پیوند را حمایت کند تا عمل پیوند با موفقیت انجام شود.
این فوق تخصص بیماری‌های کلیه همچنین تاکید کرد: بخش ایمونولوژی در ایران نیز باید با علم روز پیشرفت کند.
نجفی با اشاره به انجام دیالیز صفاقی در کشور گفت: 1.4 درصد از تعداد مبتلایان به نارسایی کلیه از روش دیالیز صفاقی استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 39 هزار نفر در کشور مبتلا به نارسایی مزمن کلیه هستند، گفت: در حال حاضر در کشور 19 هزار و 500 نفر همودیالیز می‌شوند.
این فوق تخصص بیماری‌های کلیه با اشاره به اینکه هم‌اکنون 17 هزار نفر پیوند کلیه در کشور داریم، تصریح کرد: یک‌هزار و 560 نفر در کشور از دیالیز صفاقی استفاده می‌کنند.
نجفی خاطرنشان کرد: از هر یک میلیون نفر، یک نفر بیماری کلیوی در ایران از دیالیز صفاقی استفاده می‌کند که نسبت به کشورهای دنیا عقب هستیم.
وی با اشاره به نقش محلول دیالیز صفاقی شرکت داروسازی ثامن در بهبود زندگی بیماران کلیوی گفت: این شرکت نقش بسیار خوبی در این زمینه داشته است و از اینکه این شرکت تنها تولید کننده محلول دیالیز صفاقی در کشور است به آن افتخار می‌کنیم و انتظار می‌رود این شرکت باید با علم و تکنولوژی روز پیشرفت کند و نقش پر رنگ‌تری ایفا کند.
وی با اشاره به روش دیالیز صفاقی در بیماران کلیوی گفت: این شرکت باید فعالیت‌های وسیع‌تری در زمینه تجهیزات داشته باشد.
نجفی با اشاره به اینکه بیماری دیابت شایع‌ترین علت نارسایی کلیه در یزدی‌هاست، توصیه کرد: یزدی‌ها با انجام فعالیت‌های ورزشی، کاهش وزن و کاهش مصرف شیرینی از بروز بیماری دیابت و در نتیجه نارسایی‌های کلیوی پیشگیری کنند.
سیزدهمین سمینار جهانی نفرولوژی، پیوند کلیه و دیالیز با حضور 25 مهمان خارجی به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول