اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت بوشهر:

50 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته معدوم شد

خبرگزاری فارس: مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: حدود 50 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در بوشهر جمع‌آوری و معدوم شد.

50 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته معدوم شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر زهرا کمال صبح امروز در نشست بررسی مشکلات بهداشتی شهرستان بوشهر اظهار داشت: در سه ماهه پائیز بیش از 14 صنف در بوشهر به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی تعطیل شدند.
وی افزود: بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای پس از طی مراحل قانونی، بیش از 14 مغازه را تعطیل و بیش از یک و نیم تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیرقابل مصرف همچنین حدود 50 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته را جمع‌آوری و معدوم کردند.
مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان بوشهر در این‌باره گفت: بازدیدها روزانه در ساعات غیراداری توسط بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای انجام شده و اکثر صنوف تعطیل شده، جزو صنوف حساس مثل رستوران، غذا فروشی و قنادی بوده است .
کمال افزود: آن دسته از متخلفانی که محل کسب آنها تعطیل شده، پس از طی حداقل یک هفته از مدت تعطیلی، پس از رفع نواقص و دریافت تایید بهداشتی مجدداً شروع به کار می‌کنند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر نیز گفت: تلاش خوبی در سال جاری در کاهش مصرف برق داشته‌ایم.
حسن معینی افزود: از ابتدای سال به دنبال کاهش مصرف انرژی بودیم که نهایتاً موفق شدیم در بعضی از مراکز کاهش 12 الی 30 درصدی مصرف انرژی را داشته باشیم.
وی همچنین بر ادامه روند کاهش مصرف انرژی در دیگر مراکز تأکید کرد و از مراکز خارگ، خیبر، نبی‌اکرم (ص) و هویره به دلیل کاهش مصرف قدردانی کرد.
معینی با تأکید بر حضور به موقع کارمندان در مراکز گفت: لازم است سرپرستان مراکز اهتمام جدی در حضور و غیاب پرسنل مجموعه خود داشته باشند.
رئیس مرکز بهداشت و درمان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم هماهنگی سرپرستان مراکز و مسئولین واحدهای ستادی تاکید کرد.
کارشناس واحد مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت شهرستان بوشهر نیز گفت: سرطان سینه، شایع‌ترین سرطان بین خانم‌ها در سنین 35 تا 50 سالگی است گرچه آمار ابتلا به این بیماری در خانم‌های جوان‌تر بسیار پایین‌تر است.
فرزانه گشمردی اضافه کرد: از هر 10 توده یا غده‌ای که در سینه یافت می‌شود، 9 تای آن خوش‌خیم بوده و سرطانی نیست و در مواردی هم که غده‌های سرطانی و بدخیم وجود دارد، با تشخیص زودهنگام و درمان به‌موقع، احتمال بهبود وجود دارد.
وی در ارتباط با عوامل ابتلا به این بیماری نیز گفت: افزایش سن، استعمال دخانیات و مشروبات الکلی، هورمون درمانی، عدم شیردهی به نوزاد و سابقه این بیماری در فامیل به خصوص در خانواده درجه یک از عوامل ابتلا به این بیماری است.
در ادامه مسئولان واحدهای ستادی و سرپرستان مراکز بهداشتی درمانی به بحث و تبادل نظر در خصوص رفع مشکلات و راهکارهای لازم، پرداختند.
انتهای پیام/غ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول