اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان:

اکتفا به آسیب‌شناسی برای مبارزه با مفاسد اجتماعی موثر نیست

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: اکتفای به آسیب‌شناسی برای مبارزه با مفاسد اجتماعی نتیجه قابل توجهی در برندارد و تمامی سازمان‌ها باید در حوزه فعالیت خود اقدامات عملیاتی را انجام بدهند.

اکتفا به آسیب‌شناسی برای مبارزه با مفاسد اجتماعی موثر نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدحسین فقیهی بعدازظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با مفاسد استان اظهار داشت: مبارزه با مفاسد اجتماعی باید با برنامه‌ریزی و به صورت نظام‌مند صورت گیرد و این ستاد از آمادگی کامل برای همکاری با تمامی مجموعه‌ها در این زمینه برخوردار است.
وی به ضرورت توجه ویژه تمام افراد به احیای امر به معروف و نهی از منکر در تمام سطوح جامعه اشاره کرد و افزود: هیچ شخصی نباید نسبت به وظیفه و رسالت خود در این زمینه غافل باشد و امر به معروف و نهی از منکر یک موضوع واگذار شدنی از یک فرد به فرد دیگر نیست.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به اینکه سازمان‌ها و نهاد‌های ذی‌ربط باید وظیفه خود را در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به صورت صحیح انجام بدهند، تصریح کرد: اکتفای به آسیب‌شناسی برای مبارزه با مفاسد اجتماعی نتیجه قابل توجهی در برندارد و مجموعه‌های موجود در استان نباید تنها به این موضوع اکتفا کنند.
وی اضافه کرد: مبارزه با مفاسد اجتماعی اقدامات عملیاتی این مجموعه‌ها را می‌طلبد و با توجه به روایتی از یکی از معصومان (ع) هر شخصی که امر به معروف و نهی از منکر را به دیگری واگذار کند باید آماده عذاب الهی باشد.
فقیهی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این ستاد در حوزه قاچاق کالا و مبارزه با آن تاکید کرد: به نتیجه رسیدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و مبارزه با مفاسد اجتماعی به عملیاتی شدن راهکار‌های موجود در این زمینه بستگی دارد.
وی بیان داشت: در تشخیص اسلامی یا غیراسلامی بودن بسیاری از کالا‌ها که از مسیر گمرک وارد بازار می‌شوند، عدم حضور کارشناس دینی خبر یک ضعف محسوب می‌شود.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان در راستای ساماندهی این موضوع از آمادگی کامل برخوردار است.
در ادامه این جلسه نیز معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر مطالعات وسیعی در زمینه شناسایی موارد مربوط به تهاجم‌ دشمن صهیونیستی در حوزه شیطان‌پرستی، مد و پوشش نا‌متعارف اسلامی صورت گرفته است.
حجت‌الاسلام محمد زارعان با بیان اینکه این مطالعات به تولیدات و محصولات شرکت‌های صهیونیستی، ترویج و توزیع آن در سطح بازار و اصناف نیز اختصاص دارد، اضافه کرد: تمامی این مطالعات به صورت مدون و کاربردی به منظور استفاده در حوزه قانون‌گذاری در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: همچنین تمامی این موارد در اختیار سایر سازمان‌ها و نهاد‌های ذی‌ربط موجود در استان قرار گرفته است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول