اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی خبر داد

احداث کتابخانه روستایی در دهستان درح سربیشه

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی از احداث کتابخانه‌ روستایی در درح شهرستان سربیشه خبر داد.

احداث کتابخانه روستایی در دهستان درح سربیشه
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری سربیشه، محمد قریب در جلسه کتابخانه‌های عمومی شهرستان سربیشه با اشاره به دغدغه رهبری در مورد بحث کتاب و کتاب‌خوانی و تاکید معظم‌له بر رشد و شکوفایی آن به نهضت مطالعه مفید اظهار داشت: این جلسه نخستین جلسه کمیته داوری سند نهضت مطالعه مفید شهرستان سربیشه است.
وی گفت: امید است با حمایت‌های فرماندار و کمیته‌های اصلی از موازی‌کاری در بررسی طرح‌هایی که برای اجرا ارائه می‌شوند پرهیز شود.
مدیرکل کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه راه کسب جایگاه در بعد جهانی و کسب رتبه کتاب و کتاب‌خوانی اجرای طرح نهضت مطالعه مفید است از فرماندار خواست در جلسات حضور فعال داشته باشند.
قریب تصریح کرد: با توجه به بررسی‌ها و رایزنی‌های انجام شده کتابخانه‌ای بزرگ و با امکانات از محل اعتبارات اختصاصی و با همکاری بسیج سازندگی در بخش درح ساخته می‌شود.
فرماندار سربیشه نیز در این جلسه با اشاره به کسب موفقیت‌ها و اخذ رتبه‌های استانی و کشوری در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی توسط نونهالان و برخی دانش‌آموزان در سربیشه به میزبانی این شهرستان برای جشنواره نقاشی کودک مسلمان در جامعه اسلامی در دهه فجر اشاره کرد.
غلامرضا حسین‌پور گفت: در زمینه گسترش فضاهای مجازی و ایستگاه‌های مطالعه در پایانه‌ها و مراکز درمانی باید اقداماتی انجام شود و فرهنگ کتاب‌خوانی هر چه بیشتر تقویت شود.
وی با اشاره به بدهی شهرداری و فرمانداری به کتابخانه‌ها قول مساعد داد در آینده‌ای نزدیک مبلغی به کتابخانه‌های عمومی شهرستان اختصاص پیدا کند.
فرماندار سربیشه اظهار داشت: این تصور غلطی است که پیشرفت‌های نرم‌افزاری را باید جایگزین کتاب کرد.
حسین‌پور در مورد تأمین زمین مناسب برای احداث کتابخانه بزرگ درح قول مساعد داد.
انتهای پیام/ح30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول