اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

۷ کتابخانه روستایی در اردبیل احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: هفت کتابخانه در مناطق روستایی این استان احداث می‌شود.

۷ کتابخانه روستایی در اردبیل احداث می‌شود
صادق فرهمندامین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، در مورد تخصیص اعتبار فرهنگی برای کتابخانه‌ها اظهار داشت: برای ما تنها 441 میلیون تومان اعتبار از محل تملک دارایی و به عنوان اعتبار ساخت پول دادند که در مقابل اقدامات و نیازمندی برای تجهیز کتابخانه‌ها مبلغ ناچیزی است.
وی با یادآوری اینکه هفت کتابخانه به مساحت 250 متر مربع در مناطق روستایی استان احداث می‌شود، تصریح کرد: یکی از این کتابخانه‌ها در شهر اردبیل و در روستای آراللوی بزرگ قرار دارد که امیدواریم با تأمین اعتبار لازم این پروژه به صورت امانی اجرایی و عملیاتی شود.
فرهمندامین در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در استان اردبیل در بحث عضویت رایگان 9 هزار نفر تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند، خاطر نشان کرد: ما حتی برای افراد کم بضاعت 30 تا 70 درصد در ثبت‌نام‌ها و عضویت‌ها تخفیف قائل می‌شویم.
این مسئول با بیان اینکه تجهیز کامل کتابخانه مرکزی اردبیل به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اضافه کرد: ما پیشنهاد راه‌اندازی بخش کتابخانه‌ای محرم، ادبیات آذربایجان، قفقاز و کودک و نوجوان را پیشنهاد دادیم که انتظار می‌رود این کار در آینده انجام شود.
وی در ادامه سخنان خود گفت: کتابخانه مرکزی اردبیل به رغم فضای مناسب و مساحت و جلوه زیبای ساختاری از لحاظ ارائه خدمات کیفی همچنان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که انتظار می‌رود با همراهی و همت مسئولان امر این معایب و مشکلات برطرف شود.
فرهمندامین همچنین از راه‌اندازی و فعالیت شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای آنلاین و مکتوب نهاد کتابخانه‌ها خبر داد و افزود: در این شبکه موفق کشوری روزانه پنج هزار نفر مراجعه‌کننده خدمات دریافت می‌کنند.
به گزارش فارس، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از استقرار نظام تقدیر و تشویق خیرین کتابخانه‌ساز و انجمن خیرین در این ارتباط خبر داد و خاطر نشان کرد: انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان به عنوان مجموعه‌ای پیشتاز در کشور در آستانه شکل‌گیری است که امیدواریم این انجمن بتواند با فعالیت‌های گسترده خود زمینه مشارکت خیرین را به صورت کامل و ساخت متری کتابخانه‌ها فراهم آورد.
فرهمندامین با اشاره به ابراز علاقمندی برخی از همشهریان در اهدای کتاب و حتی کتابخانه شخصی خود تصریح کرد: با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی از سوی رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما می‌توانیم در این امر موفق عمل کنیم.
وی اهدای کتاب را نوعی وقف توصیف کرد و ادامه داد: ما باید در تبلیغات و کارهای فرهنگی خود به گونه‌ای حرکت کنیم تا مردم احساس کنند مشارکت در کتابخانه‌سازی حتی به اندازه کم و اهدای کتاب نوعی وقف ماندگار است.
انتهای پیام/و۲۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول