اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گیلان:

شکایت کاندیداهای رد صلاحیت شده رسیدگی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان در گیلان گفت: از 25 دی ماه جاری تا اول بهمن ماه به شکایت کاندیداهای رد صلاحیت شده رسیدگی می‌شود.

شکایت کاندیداهای رد صلاحیت شده رسیدگی می‌شود
حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار داشت: با توجه به برنامه زمانبندی انتخابات مجلس، پرونده‌های داوطلبان انتخابات روی میز اعضای هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه پس از بررسی پرونده‌ها تعدادی از آنها تایید شده است، افزود: تعدادی از پرونده‌ها به استناد ماده 28، 29 و 30 مجموعه قوانین مجلس شورای اسلامی رد شده است و تعدادی نیز به دلیل اینکه شرایط داوطلبان محرز نشده است، عدم احراز خوردند.
اشجری تصریح کرد: هیئت‌های اجرایی تا پایان امروز موظفند مراتب رد یا تایید پرونده‌های بررسی شده را طبق ماده 51 قانون انتخابات به داوطلبان ابلاغ کنند و سریعاً اسناد را به اطلاع هیئت نظارت برسانند.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان گیلان خاطرنشان کرد: کسانی که مورد تایید قرار نگرفتند حق دارند با توجه به تبصره ماده 51، ظرف مدت چهار روز از تاریخ ابلاغ به داوطلب شکایت خود را به هیئت نظارت استان اعلام کنند بنابراین از روز 21 تا 24 دی جاری داوطلبان با مراجعه به دفتر هیئت نظارت گیلان مستقر در استانداری باید شکایت خود را ارجاع دهند.
وی ادامه داد: طبق جدول زمانبندی از تاریخ 25 دی تا اول بهمن ماه سال جاری شکایت‌های داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیئت نظارت استان رسیدگی می‌شود.
اشجری به ماده 52 قوانین انتخابات اشاره کرد و گفت: اگر نظر هیئت اجرایی مبنی بر رد صلاحیت داوطلب مورد تایید هیئت نظارت استان نیز باشد، هیئت نظارت استان موظف است در این‌باره نظر هیئت مرکزی نظارت را کسب کند.
به گفته رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان گیلان، گزارش‌ها و شکایت‌های واصله پس از هفت روز بررسی می‌شود.
وی یادآور شد: در تبصره 3 ماده 52 آمده است در صورتی که نظر هیئت مرکزی نظارت مبنی بر رد صلاحیت داوطلبانی باشد که صلاحیت آنها مورد تایید هیئت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه قرار گرفته است، داوطلبان می‌توانند اعتراض خود را به شورای نگهبان تسلیم کنند.
اشجری با اشاره به اینکه شورای نگهبان 20 روز پس از اظهار نظر هیئت مرکزی نظارت نظر قطعی و نهایی خود را درباره تایید یا رد صلاحیت داوطلبان به وزارت کشور اعلام می‌کند، اذعان داشت: این تاریخ از دوم بهمن ماه سال جاری آغاز می‌شود و در تاریخ 21 بهمن ماه به اتمام می‌رسد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول