اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس عقیدتی نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه استان سمنان:

خدمتگزاری به مردم با خودخواهی امکان ندارد

خبرگزاری فارس: کارشناس عقیدتی نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه استان سمنان گفت: خدمتگزاری به مردم، تنها در دل‏های وارسته و رها شده از منیت و خودخواهی یافت می‏شود.

خدمتگزاری به مردم با خودخواهی امکان ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی و تبلیغات سپاه این شهرستان، حجت‏الاسلام علی نجفی در جمع پایوران و سربازان وظیفه ستاد سپاه استان در حسینیه ثارالله این سپاه اظهار کرد: هر که برای مردم کار کند، مردم نیز او را دوست خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: از توفیقات مهم یک انسان، آن است که گشایش معضلات مردم به دست او باشد؛ چرا که کارگشایی، از مقدس‏ترین خدماتی است که مورد قبول و امضای آیین خدا و شرع است.
کارشناس عقیدتی نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه استان سمنان با بیان اینکه انفاق شامل تمام مسائل مادی و معنوی می‏شود، اظهار کرد: خدمتگزاری به مردم، تنها در دل‏های وارسته و رها شده از منیت و خودخواهی یافت می‏شود.
وی با اشاره به اینکه انفاق یک قانون حقوقی در جهان آفرینش است، افزود: در روابط اجتماعی، کسانی بر دل‏ها حکومت می‏کنند که دلشان را خانه مهر و محبت مردم کرده باشند.
کارشناس عقیدتی نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه استان سمنان گفت: قلب انسان فقط برای خودش کار نمی‏کند بلکه از آنچه دارد برای تمام سلول‏ها انفاق می‏کند.
نجفی افزود: زندگی دسته‏جمعی بدون انفاق بی‏معناست چرا که اگر مسائل و مشکلات مسلمانان برایمان اهمیتی نداشته باشد، مسلمان نیستیم.
وی با بیان فرمایش امام صادق (ع) مبنی بر اینکه «صدقه در دست بنده نمی‏افتد مگر اینکه قبلا در دست خداوند بیفتد»، افزود: با شنیدن کلمه صدقه، ذهن‏ها فوری سراغ کمک مالی به تهی‏دستان یا انداختن سکه و اسکناسی در صندوق صدقات و امثال آن می‏رود، ولی این تنها شکل عملی صدقه نیست.
کارشناس عقیدتی نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه استان سمنان اظهار کرد: می‏توان اهل صدقه بود بی‏آنکه پول خرج کرد البته کمک‏های مالی جای خاصی دارد که در هر حال و هر جا خوب است اما مهم، توجه به وسعت و دایره نیکی است.
نجفی گفت: بخش عظیمی از محتوای اسلام را نوع‏دوستی، ایثار، خدمت به دیگران، کمک به درماندگان، کارگشایی برای مشکلات مردم و قضای حاجت گرفتاران تشکیل می‏دهد.
وی در پایان تأکید کرد: باید بخشی از دل، محبت، فکر، زندگی، تلاش و عشق ورزیدن ما نسبت به دیگران باشد که بندگان خدایند و آفریدگار از این راه، بندگان دیگرش را می‏آزماید.
انتهای پیام/ی30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول