اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دیوان محاسبات کشور:

دیوان محاسبات مرکز داده اطلاعات کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: دیوان محاسبات کشور مرکز داده اطلاعات تمام کشور می‌شود.

دیوان محاسبات مرکز داده اطلاعات کشور می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در سومین مجمع سالانه مدیران دیوان محاسبات کشور در زیبا کنار این شهر اظهار داشت: دیوان محاسبات مرکز داده اطلاعات کشور می‌شود و این طرح عظیمی است که ظرف سه سال عملیاتی خواهد شد.
وی با بیان اینکه در دیوان محاسبات سیاست پیشگیرانه را عمل می‌کنیم، اذعان داشت: در دیوان محاسبات یک هدف کلان تعریف شده که باید در توسعه ملی مشارکت داشته باشیم.
این مسئول ابراز داشت: حسابرسی‌های ضمنی داشتیم که گزارش‌ها به صورت سه ماهه، شش ماهه و 9 ماه به مجلس ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه با اجرای سیاست‌های پیشگیرانه دیوان محاسبات، تخلفات بودجه‌ای در کشور در سال‌ 87 به میزان 38 درصد کاهش داشت، خاطرنشان کرد: در سال 88 نیز میزان تخلفات بودجه‌ای کشور 60 درصد کاهش یافت.

* راه‌اندازی سامانه نظارت الکترونیکی در کشور

رحمانی‌فضلی درباره راه‌اندازی طرح سنا «سامانه نظارت الکترونیکی» در کشور بیان داشت: سنا یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های فناوری اطلاعات کشور بوده که دارای بخش‌های مختلف در شش حوزه نرم‌افزار، مراکز داده، زیرساخت، فرهنگ‌سازی و آموزش، ‌تدوین قوائد کاری و مدیریت اتصال و امنیت است.
وی، از راه‌اندازی طرح سنا تا پایان امسال به صورت آفلاین و از سال آینده به صورت آنلاین خبر داد.
رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به مزایای اجرای طرح سنا خاطرنشان کرد: برای اجرایی شدن این طرح عظیم باید تمام دستگاه‌‌های اجرایی کشور عملیات‌های مالی خود را از طریق این سیستم انجام دهند.
وی، به نهادینه شدن حسابرسی زیست محیطی و آی.تی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: امسال نیز حسابرسی تحلیلی انجام می‌شود به طوری که قبل از  آغاز سال مالی، اطلاعات تحلیل از وضعیت مالی و پروژه‌ها تقدیم مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد.
رحمانی‌فضلی با ابراز رضایت از فعالیت‌های دیوان محاسبات در عرصه‌های بین‌المللی بیان داشت: با توجه به الگو قرار گرفتن سیاست‌های پیشگیرانه ایران از طرف دیگر کشورها، دیوان محاسبات در سازما‌ن‌های مختلف منطقه عضویت دارد که عضویت در کارگروه حساب عملکرد آی.تی و زیست محیطی منطقه‌ای و نیز تقاضای عضویت در کارگروه پولشویی از جمله آن است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول