اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

دستیابی به تولید میله‌های سوخت دنیا را متحیر کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک تولید و آزمایش موفقیت‌آمیز میله‌های سوخت هسته‌ای در رآکتورهای نیروگاه اتمی تهران را از نشانه‌های اقتدار و عظمت کشور دانست و گفت: تکنولوژی بسیار پیشرفته تولید میله‌های سوخت به دست توانمند دانشمندان ایرانی دنیا را در حیرت و وحشت قرار داد.

دستیابی به تولید میله‌های سوخت دنیا را متحیر کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک افزود: غربی‌ها و شرقی‌ها خیال می‌کردند که ما نمی‌توانیم به تکنولوژی ساخت میله‌های سوخت که تنها در اختیار چند کشور است، دست یابیم و حتی باور نداشتند که ما بتوانیم اورانیوم غنی شده را به صورت قرص درآوریم و داخل میله‌ها قرار دهیم ... و در نهایت انرژی تولید کنیم.
وی اظهار داشت: موفقیت‌های اخیر کشور در انرژی هسته‌ای مدیون جوانان و دانشمندان غیور و با ایمان کشور است که توانستند با همت و تلاش خود به این تکنولوژی دست یابند و آن را صددرصد بومی کنند.
دری نجف‌آبادی اضافه کرد: تست و آزمایش میله‌های سوخت توسط دانشمندان ایرانی پاسخ کوبنده به تحریم‌های آمریکایی‌ها ‏و ‏اروپایی‌ها  است که بدانند تحریم‌ها نه تنها باعث عقب نشینی نخواهد شد ‏بلکه اراده ملت بزرگ ایران را قوی‌تر می‌کند.
امام جمعه اراک تصریح کرد: خوشبختانه فرزندان دلیر این مرز و بوم در تمام عرصه‌های علمی فناوری، تکنولوژی و... تلاش می‌کنند که روز به روز بر عزت، عظمت و اقتدار این کشور بیفزایند و در مقابل تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان، کشور را به خودکفایی و استقلال برسانند.
دری نجف‌آبادی ادامه داد: اگر دشمنان ما تصور می‌کنند با تحریم نفت، تحریم بانک مرکزی و یا تحریم‌های دیگر می‌توانند ملت بزرگ و غیور این مرز و بوم را به زانو درآورند و تسلیم کنند این آرزوی پلید و شیطانی خود را به گور خواهند برد.
وی با بیان اینکه ملت ایران اسلامی پیرو سید‌الشهدا(ع) و شعارش هیهات من ذلة است و با این تحریم‌ها تن به ذلت نخواهد داد، بیان کرد: دشمنان ایران اسلامی بدانند که هر چه تحریم‌ها را بیشتر کنند جوانان و دانشمندان ما که از توانایی بالایی در علم برخوردارند کشور را به استقلال و خودکفایی و بی‌نیازی خواهند رساند و این راه، راهی است که باید با جدیت دنبال شود.
امام جمعه اراک گفت: تا این ملت بزرگ و غیرتمند در صحنه هست، تا رابطه مردم عزتمند با ولایت، مرجعیت، علما و روحانیت برقرار است و تا رابطه ولایت، مرجعیت و روحانیت با مردم است روز به روز بر شکوه، عزت، عظمت و اقتدار این کشور افزوده می‌شود.
وی اضافه کرد: این حضور با بصیرت و آگاهانه شما مردم شریف و این همراهی با مقام معظم رهبری، علما و روحانیت بزرگترین رمز عظمت و سربلندی این کشور است و بدترین سیلی است که شما بر صورت دشمنان اسلام زده‌اید و خواهید زد.
امام جمعه اراک به مانور عظیم دریایی ولایت و آزمایش موشک‌های دور برد سطح به سطح و مانور بزرگ زیردریایی و استفاده از ناو جماران اشاره کرد و گفت: نمایش قدرتمندانه دلاور مردان نیروی دریایی در این رزمایش برای به نمایش گذاردن توانایی جمهوری اسلامی ایران برای بستن تنگه هرمز به جهانیان بود.
وی هشدار داد: مانور ولایت نشان داد که اگر در هر زمانی لازم باشد نیروهای دریایی ارتش و سپاه به راحتی خواهند توانست تنگه هرمز را ببندند.
امام جمعه اراک از کار بزرگ نیروی دریایی جمهوری اسلامی در این مانور تشکر کرد و این نمایش اقتدار را به فرمانده کل قوا و ملت عزیز تبریک و تهنیت گفت.
دری نجف‌آبادی به هفته پایانی ماه صفر،  اربعین حسینی، شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، امام رضا(ع) و ارتحال جانسوز خاتم انبیا(ص) اشاره کرد و گفت: فرصت بسیار مناسب و نورانی است که در این عزاداری‌ها، مداحان و روضه‌خوان‌ها با تدارک برنامه‌های مفید و خوب قلب امام عصر(عج) را خشنود کنند.
وی به روز 17 دی و  19 دی ماه 56  که رژیم پهلوی علیه امام راحل مقاله‌ای مغرضانه و توهین‌آمیز علیه حجاب منتشر ساخت، اشاره کرد و اظهار داشت: 19 دی حوزه علمیه به پا خاست و حرکت عظیمی در قم آغاز شد و ده‌ها هزار نفر در راهپیمایی شرکت کردند که چندین نفر از آنان به دست سفاکان رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.
اشاره به شهدای هویزه و روز شهادت دانشجویان و شهادت ستاری فرمانده نیروی هوایی، رحلت سلمان فارسی و سالروز شهادت مرحوم محمد تقی امیر کبیر بزرگ مرد این کشور که از دیار و خطه استان مرکزی بود از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.
انتهای پیام‌/ش10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول