اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز تأکید کرد

ضرورت درآمدزایی دهیاری‌ها و تلاش در راستای ایجاد منابع درآمدی پایدار

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری البرز بر ضرورت درآمدزایی دهیاری‌ها و تلاش در راستای ایجاد منابع درآمدی پایدار تاکید کرد.

ضرورت درآمدزایی دهیاری‌ها و تلاش در راستای ایجاد منابع درآمدی پایدار
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، آرش بهادری اظهار کرد: قانون از دهیاری‌ها به عنوان نهادهایی خودکفا نام برده و از اینرو، شناسایی، برنامه‌ریزی و تحقق درآمدهای جدید باید از اولویت‌های اصلی کاری دهیاری‌ها باشد.
وی ابلاغ بخشنامه بودجه سال 91 دهیاری‌ها با اهداف ارتقای شاخص‌های توسعه روستایی و خدمات نوین روستایی موضوع ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه، بسترسازی برای تحقق مدیریت مطلوب روستایی، ساماندهی وضعیت فنی عمرانی و کالبدی روستاها، تحقق نظام درآمدی پایدار در روستاها، ساماندهی و تقویت آموزش و پژوهش در روستاها و... و همچنین تشریح نرم‌افزار بودجه‌نویسی و حسابداری دهیاری‌ها را از مهم‌ترین برنامه‌های این بخش عنوان کرد.
بهادری دستیابی روستاهای استان به زیرساخت‌ها و گام برداشتن در مسیر توسعه را نیازمند همکاری همه سازمان‌ها و ادارات مرتبط با امور روستاها دانسته و بر توجه بیش از پیش به روستاها در نظام برنامه‌ریزی تاکید کرد.
وی تصریح کرد: با توجه به گسترده بودن وظایف دهیاران، آموزش مستمر در راستای ارتقای کارآیی‌ها و افزایش توانایی‌های دهیاران و کارکنان دهیاری‌ها امری لازم و ضروری است.
این مسئول در بخش دیگری از سخنانش، خواستار توجه دهیاران به مسائل فرهنگی و اجتماعی روستاها شد و گفت: وظایف دهیاران تنها در چارچوب مسائل عمرانی و اداری خلاصه نشده بلکه آنان موظفند در همه جنبه‌های فرهنگی نیز کوشا باشند.
بهادری افزود امید است با تشکیل جلسات اتاق‌فکر دهیاران استان و تبادل افکار میان اعضا بتوان به عملی کردن اهداف روستاییان و نتایج مطلوب و قابل قبولی دست یافت.
انتهای پیام/ج30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول