اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی خراسان جنوبی:

ایجاد اشتغال در روستاها نیازمند عزم ملی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان جنوبی گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها عزم ملی و بسیج مردمی لازم است.

ایجاد اشتغال در روستاها نیازمند عزم ملی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری بشرویه، سید کاظم علوی در جمع دهیاران بشرویه اظهار داشت: راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه در راستای سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال در روستاها بهترین بستر برای فراهم کردن زمینه کسب و کار و ارائه تسهیلات مشاغل خانگی است.
وی افزود: رؤسای شوراهای اسلامی و دهیاران که در مراکز دهستان‌ها بتوانند این صندوق را راه‌اندازی کنند از طرف دفتر امور روستایی استانداری تا 10 میلیون تومان نقدینگی اولیه کمک می‌گیرند.
بخشدار ارسک نیز با بیان اینکه دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی در روستاها متولی کلیه فعالیت‌های اجتماعی، عمرانی، فرهنگی و خدماتی هستند، گفت: اختصاص اعتبارات روستایی پاسخگوی نیازهای پروژه‌های روستایی نیست.
رضا وکیل‌زاده ادامه داد: شایسته است دهیاری‌ها به‌عنوان یک دستگاه اجرایی معرفی شده تا از سهم  اعتبارات دولتی بهره‌مند شوند.
وی مشکل عمده روستاهای این بخش را زمین برای مسکن نیازمندان و جوانان و همچنین برای محله‌های دامداری در روستاها دانست.
بخشدار مرکزی بشرویه نیز گفت: با توجه به ترافیک بالای جاده بشرویه به مرکز دهستان غنی‌آباد و محور ارتباطی فعلی بشرویه به طبس در سال جاری تصادفات زیادی رخ داده که منجر به فوت بیش از 10 نفر از هموطنان‌ شده است.
علی سلطان‌زاده ادامه داد: شایسته است در این راستا مسئولان نسبت به اصلاح و یا دوبانده کردن مسیر 20 کیلومتری بشرویه به غنی‌آباد محور ارتباطی بشرویه به طبس هرچه سریع‌تر اقدام کنند.
وی، همچنین از میراث فرهنگی و گردشگری خواست تا نسبت به مرمت و بازسازی دو کاروان‌سرای  تاریخی اصفاک و نیگنان در بخش مرکزی اقدام کنند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول