اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری نیروی انتظامی

نصب دکل مخابرات در کلوت‌های شهدا متوقف شد

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: با همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی مستقر در بخش شهداد از نصب دکل توسط پیمانکار شرکت مخابرات در کلوت‌های شهدا جلوگیری شد.

نصب دکل مخابرات در کلوت‌های شهدا متوقف شد
محمدمهدی افضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: این برای دومین بار است که طی روزهای گذشته از ادامه کار پیمانکار شرکت مخابرات برای نصب دکل در کلوت‌های شهداد ممانعت می‌شود.
وی با اشاره به حجم خسارت وارده به کلوت‌های واقع در کیلومتر 95 جاده شهداد به نهبندان افزود: در حال حاضر جاده‌ای به طول تقریبی یک کیلومتر بر بلندی کلوت‌های منطقه ایجاد شده است.
افضلی با بیان اینکه مکان‌یابی غیر اصولی شرکت مخابرات برای نصب دکل، خسارات جبران‌ناپذیری به طبیعت زیبای منطقه وارد کرده است، خاطرنشان کرد: در صورت اطلاع این اداره کل مکانی مناسب‌تر که به موقعیت اکوتوریسمی شهداد لطمه نزند، پیشنهاد و نهایت همکاری در این زمینه صورت می‌گرفت.
وی کلوت‌های شهداد را حاصل فرسایش آب، خاک و باد طی میلیون‌ها سال عنوان و تصریح کرد: این منطقه بکر و زیبا سالانه پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.
افضلی به بازدید 150 هزار ایرانگرد و جهانگرد از کلوت‌های شهدا از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: کلوت‌های شهداد به لحاظ وسعت از هشت شهر جهان بزرگ‌تر و در میان گردشگران به بزرگ‌ترین شهر بی‌جمعیت دنیا شهره دارد.
وی با اشاره به انجام مقدمات ثبت ملی و جهانی کلوت‌های شهدا اذعان داشت: هرگونه سهل‌انگاری در حفاظت این منطقه، ثبت ملی و جهانی آن را با مشکل مواجه می‌سازد.
افضلی توسعه زیرساخت‌ها را لازمه رونق گردشگری دانست و بیان داشت: البته نباید این مسئله بهانه‌ای برای تخریب طبیعت و زیبایی‌های آن شود.
به گزارش فارس، کلوت‌های شهداد با مساحت 11 هزار کیلومتر مربع در فاصله 40 کیلومتری شرق و شمال شرقی شهداد و 150 کیلومتری مرکز استان کرمان واقع شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول