اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با فرارسیدن اربعین سالار شهیدان اعلام شد

تولید و پخش 1200 دقیقه برنامه در شبکه مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای مازندران از تولید و پخش یک هزار و 200 دقیقه برنامه در شبکه مازندران و تهیه بیش از 16 ویژه برنامه پیش‌بینی شده در اربعین سالار شهیدان و 28 صفر در شبکه تبرستان خبر داد.

تولید و پخش 1200 دقیقه برنامه در شبکه مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی شبکه تبرستان، بهرام حمیدی با اعلام این خبر، تهیه و پخش برنامه‌های ویژه در این ایام را تنویر افکار عمومی در راستای شناخت سیرت و زندگی پیامبر گرامی اسلام، امام حسن مجتبی (ع)، حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش دانست.
وی گفت: برنامه‌سازان صدا و سیمای مازندران برای ایام ماتم و سوگواری اربعین سالار شهیدان، رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، یک‌هزار و 200 دقیقه با بیش از 16 عنوان برنامه تولید و پخش می‌کنند.
مدیرکل صدا و سیمای مازندران با بیان اینکه در بخش صدا با پخش 640 دقیقه برنامه با عنوان‌هایی مانند یاد ایام، صبح مازندران، پیام ماندگار، صبح مازندران، حال و هوای معنوی به مخاطبان هم استانی خواهد بخشید، گفت: در حوزه سیما نیز بیش از 410 دقیقه ویژه برنامه با عنوان‌های بر شانه‌های بهشت، صبح مازندران، الفبای زندگی، ویژه مراسم عزاداری اربعین، صبح مازندران زندگی جاری ‌است، و ویژه برنامه 28 صفر در این ایام روحانی و معنوی تقدیم مازنی‌های ولایی می‌شود.
حمیدی انعکاس اخبار و گزارش‌های مربوط به محافل و مراسم مربوط به برگزاری ایام سوگواری، انعکاس خبرهایی پیرامون آداب و رسوم مناطق مختلف استان با محوریت قیام امام حسین(ع) و رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و پوشش مطلوب آیین این ایام از اقصی نقاط شهرهای استان به مدت 150 دقیقه و ارسال آن به واحد مرکزی خبر در تهران را از برنامه‌های پیش‌بینی شده اطلاعات و اخبار شبکه تبرستان در این ایام یاد کرد.
به گفته حمیدی، همزمان با ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) شهدای کربلا ویژه برنامه‌هایی با عناوین اتابیه اتانیه، الفبای ایثار، پیام مازندران، چراغ هدایت، خطبه‌های نماز جمعه، در انتظار خورشید، راه زندگی، زیر یک سقف با رویکرد قیام امام حسین(ع) در صدای شبکه تبرستان پخش شد.
وی ویژه برنامه شاپرک، قاصدک، شباهنگام، شکوه عشق، صبح مازندران، طراوت، فصل پرواز، گلبرگ معرفت، نسل نو و یاد ایام را از دیگر برنامه‌های ویژه شهادت سرور و سالار شهیدان از ابتدای محرم تاکنون در صدای تبرستان بیان کرد.
مدیرکل شبکه تبرستان در ادامه، برنامه‌هایی که از سیمای این شبکه پخش شده را 2 هزار و 803 دقیقه بیان کرد و یادآور شد: اتل متل، الفبای زندگی، بر شانه‌های بهشت، بصیرت عاشورایی، راز سلامت، زندگی جاریست، ستاره‌های جمعه (نماز جمعه) عطر آدینه، سخنرانی (تفسیر قرآن) و صبح مازندران از برنامه‌هایی بودند که از ابتدای محرم تا آستانه اربعین حسینی در سیمای این شبکه تولید و پخش شد.
حمیدی با بیان اینکه 500 دقیقه گزارش‌های فاخری در زمینه بیداری اسلامی با محوریت قیام حسینی نقش و جایگاه شور و معرفت امام حسین(ع) در فرهنگ‌های مختلف، همچنین اقبال جوانان از فرهنگ عاشورا و الگوهای کاروان حسینی و گفت‌وگوی ویژه خبری از واحد اطلاعات و اخبار شبکه استانی تهیه، تولید و پخش شد، گفت: تعدادی از این گزارش‌ها در شبکه‌های مختلف سراسری نیز پخش شد.
وی ادامه داد که همزمان با سوگواری رحلت جانگداز پیامبر اعظم و سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) و اربعین حسینی نیز گزارش‌های خبری ویژه‌ای نیز در معاونت اطلاعات و اخبار این شبکه تولید و پخش می‌شود.
مدیرکل شبکه تبرستان مدت زمان برنامه‌های پخش شده ویژه شهادت سومین امام شیعیان و یاران باوفایش را در صدا، سیما و خبر این شبکه را بیش از 8 هزار و 500 دقیقه دانست.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول