اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مقام اول مسابقات رباتیک جام جهاد اقتصاد:

"مترسک مدرن" به مرحله کشوری جشنواره خوارزمی راه یافت

خبرگزاری فارس: نفر برتر مسابقات رباتیک جام جهاد اقتصاد گفت: اختراع مترسک مدرن، نوآوری است که به مرحله کشوری خوارزمی در دروه‌های دوازدهم و سیزدهم راه پیدا کرده است.

"مترسک مدرن" به مرحله کشوری جشنواره خوارزمی راه یافت
محمد کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: این اختراع با بهره‌گیری از انرژی باد و خورشید در مزارع کشاورزی برای دفع آفات حیوانی به کار برده می‌شود.
وی افزود: نوع کارکرد مترسک مدرن در مزارع کشاروزی با انرژی باد این است که در مناطق بادخیز انرژی مکانیکی حاصل از باد سبب تولید صدا و دفع آفات حیوانی در مزارع می‌شود.
مقام اول مسابقات رباتیک جام جهاد اقتصادی دانشگاه آزاد تربیت حیدریه که یکی از دانش‌آموزان مستعد منطقه تبادکان است، گفت: مترسک مدرن در هنگام فقدان وزش باد، انرژی خورشیدی جذب شده توسط سلول خورشیدی موجود در دستگاه سبب تولید صدای مترسک می‌شود.
وی درباره ایده اولیه این اختراع گفت: طراح فرزند یک کشاورز بوده و در مزرعه نیاز به چنین دستگاهی به طور ملموس احساس می‌شده است.
کریمی گروه‌های هدف را برای اختراع خود کشاورزان و روستائیان معرفی کرد و درباره تکنولوژی به‌کارگرفته شده در این اختراع افزود: اختراع دارای ترمز خودکار و سنسور قطع و وصل جریان برق، جهت‌یاب خودکار باد و چرخش 360 درجه، کار دائمی دستگاه و قابلیت استفاده درتمام مناطق و مزارع مختلف و اتوماتیک بودن کامل دستگاه مترسک مدرن است.
دانش‌آموز مستعد منطقه تبادکان درباره ارتقای طرح گفت: نصب حفاظ دور دستگاه برای جلوگیری از سرقت طرح و ساخت دستگاه در ابعاد بزرگتر برای مزارع وسیع‌تر است.
وی درباره تاییدیه اختراعش گفت: اختراع مترسک مدرن تاییدیه از دانشکده فنی شهید منتظری و جهاد کشاورزی مشهد را داراست.
انتهای پیام/م30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول