اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

مشکلات کشاورزان با مدیریت واردات برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: با مدیریت واردات محصولات کشاورزی، مشکلات کشاورزان برطرف می‌شود.

مشکلات کشاورزان با مدیریت واردات برطرف می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان ظهر امروز در همایش کشاورزی بخش کندوان شهرستان میانه که با هدف توسعه بیمه محصولات کشاورزی در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهر "ترک" برگزار شده بود با بیان اینکه این شهرستان قطب کشاورزی استان است، اظهار داشت: شهرستان میانه با دارا بودن 36 سد از 135 سد استان، 30 درصد از آبى‌های موجود را در خود جای داده و با توجه به اینکه در تولید محصولاتی همچون برنج، گندم، سیب، ماهی و گوشت سفیدمرغ در استان پیشتاز است، اما اطلاق قطب کشاورزی استان به آن حرف گزافی نیست.
وی با بیان اینکه یک هزار و 800 هکتار از پایاب سد آیدوغموش میانه در سال 90 عملیاتی می‌شود، افزود: مدیریت آب و خاک سازمان تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا به تعهدات خود در این زمینه جامه عمل بپوشاند.
محمدیان با بیان اینکه رتبه دوم بیمه محصولات زراعی در سال زراعی 90-89 به آذربایجان‌شرقی اختصاص داشت، گفت: هم اینک 104 محصول در استان زیر پوشش بیمه قرار گرفته و سازمان بر بیمه 100درصدی و فراگیر تمام محصولات کشاورزی برنامه‌ریزی کرده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه طبق قول مسئولان بانک کشاورزی مبلغ خسارات وارده به کشاورزان به زودی به حساب آنان واریز می‌شود، گفت: در مورد تمدید و استمهال وام‌های کشاورزی نیز از یک‌سال تا پنج سال اقدامات لازم صورت پذیرفته است.
وی با اشاره به کمک بلاعوض 85درصدی دولت برای انجام آبیاری تحت فشار خاطرنشان کرد: برای پرداخت این تسهیلات هیچ‌گونه محدودیتی وجود نداشته و کشاورزان شایسته است از این فرصت بدست آمده استفاده کنند چرا که ممکن است امکان استفاده از این تسهیلات بلاعوض در سال‌های آینده فراهم نشود.
محمدیان با بیان اینکه کود شیمیایی موردنیاز کشت پاییزه به شهرستان میانه اختصاص یافته است، یادآور شد: البته این سازمان بر جایگزینی استفاده از کودهای زیستی و آلی به جای کودهای شیمیایی  طبق برنامه پنجم توسعه  اصرار دارد و تلاش خود را بر تحقق آن  منظور کرده است.
وی رویکرد به کشاورزی ارگانیک و استفاده از کودهای بیولوژیک و آلی همچون کودهای دامی، کمپوست و یا تلفیقی از چند روش ذکر شده به جای کودهای شیمیایی و استفاده از روش‌های غیرشیمیایی در کنترل آفات و امراض را عمده‌ترین سیاست سازمان جهادکشاورزی استان برای تولید محصول سالم عنوان کرد و گفت: با بهبود تغذیه گیاه که عمدتاً با مصرف بهینه کودها مخصوصاً کودهای ریزمغذی، زیستی و آلی در خاک سالم در مزرعه تحقق می‌یابد، علاوه بر افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، کمبودها برطرف شده، وضعیت تغذیه‌ای مردم اصلاح و به دلیل افزایش ایمنی بدن، نیاز به انواع داروها در کشور به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول