اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

رفع مشکلات کشاورزان همت دستگاه‌های ذیربط را میپذیرد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: رفع مشکلات کشاورزان همت دستگاه‌های ذی‌ربط را می‌پذیرد.

رفع مشکلات کشاورزان همت دستگاه‌های ذیربط را میپذیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جهانگیر پرهمت بعداز ظهر امروز در کارگاه آموزشی کشاورزی و اثر آن بر بهره‌وری آب طی سخنانی اظهار داشت: باید با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های اساسی مشکلات بخش کشاورزی را کم کنیم.
وی ادامه داد: برطرف کردن مشکلات کشاورزان می‌تواند بخش کشاورزی را با توسعه همراه کند.
این مسئول یکی از برنامه‌های این وزارتخانه را تولید بیشتر محصولات کشاورزی با مصرف کمتر از منابع عنوان کرد و افزود: این اقدام یکی از اولویت‌های مهم در جهاد کشاورزی است.
پرهمت یکی از مشکلات مهم در بخش کشاورزی را محدودیت‌های آبی در این بخش عنوان کرد و افزود: باید برنامه‌ریزی‌های اساسی را در این راستا انجام داد و با استفاده از روش‌های مدرن و استفاده صحیح از منابع آبی کمبود آب در بخش کشاورزی را برطرف کنیم.
وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های اساسی در راستای تأمین امنیت غذایی نیز یکی دیگر از اولویت‌های بخش کشاورزی است تا بتوانیم در آینده نیز جوابگوی نیازهای تأمین امنیت غذایی کشور باشیم.
این مسئول افزود: تحقیق، پژوهش و افزایش اطلاعات در این زمینه نیز می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر یاری دهد.
پرهمت با اشاره به برنامه پنجم توسعه تأکید کرد: در طول برنامه پنجم توسعه باید سه میلیون هکتار از اراضی کشاروزی کشور به صورت حفاظتی انجام شود.
وی تصریح کرد: امروز روند تخریب و فرسایش خاک در جهان 26 میلیارد تن است که باید با راهکارهای اساسی و همچنین برنامه‌ریزی‌های دقیق مانع از توسعه این روند شویم.
این مسئول گفت: محدویت‌های آب و خاک باید یکی از مهمترین نگرانی‌ها تلقی شود  چرا که این محدودیت‌ها در آینده تأثیرات منفی را در تامین امنیت غذایی به همراه خواهد داشت.
وی افزود: برای رسیدن به نقطه مطلوب باید چالش‌های جهانی را در زمینه‌های مختلف کشاورزی مرتفع کرده و رسیدن به این مهم مستلزم همکاری، تعامل و مشارکت تمام دستگاه‌های مسئول است.
این کارگاه آموزشی به مدت دو روز در موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور مستقر در کرج ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول