اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس:

انتخابات از مهم‌ترین نتایج انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فردوس گفت: انتخابات یکی از مهم‌ترین نتایج انقلاب اسلامی است.

انتخابات از مهم‌ترین نتایج انقلاب اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، عباس اقبال ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان فردوس اظهار داشت: از هدایای ارزشمند انقلاب اسلامی به ملت ایران این بود که امام راحل انتخاب نوع حکومت را از روز اول به رأی عموم مردم واگذار کردند.
وی، به تفاوت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی و نظام‌های دموکراسی غرب اشاره کرد و افزود: در نظام دموکراسی غرب عموماً یک یا دو حزب در انتخابات شرکت می‌کنند و هر روز حکومت در دست یک حزب است اما، در جمهوری اسلامی مردم آگاهانه از بین چندین هزار نفر در مجلس به فرد موردنظر خود رای می‌دهند.
فرماندار فردوس تصریح کرد: در نظام دموکراسی غربی میزان مشارکت مردم مورد توجه نیست اما، در جمهوری اسلامی مردم به انتخابات به‌عنوان یک تکلیف نگاه می‌کنند و حضور مردم رفراندومی برای سنجش مقبولیت نظام جمهوری اسلامی است.
اقبال یادآور شد: اگرچه طومار فتنه 88 درهم پیچیده شد ولی فتنه از بین رفتنی نیست و دشمن همواره در صدد ایجاد اخلال و اغتشاش در کشور است.
وی گفت: با وجود همه تحریم‌ها و فشارها کشور ایران به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است که این پیشرفت‌ها به برکت تحریم‌ها بوده است.
فرماندار فردوس افزود: کشور ایران به‌عنوان یک الگو در سطح جهان مطرح شده است و دشمن قصد دارد تا با سیاه‌نمایی الگو بودن ایران را زیر سئوال ببرد.
اقبال، کار مسئولان را خدمت به مردم عنوان کرد و یادآور شد: اگر مسئول به جز خدمت به مردم هدفی دیگر داشته باشد عمر خود را بر باد داده و هیچ سرمایه‌ای ندارد.
وی، از کاندیدای انتخاباتی خواست تا به مردم وعده‌های غیرعملی ندهند چرا که دادن وعده سبب ایجاد حق می‌شود و در صورتی که برآورده نشود مردم نسبت به نظام بدبین می‌شوند.
امام جمعه فردوس نیز نامه 53 نهج‌البلاغه را منشور مدیریت علوی و اسلامی دانست و گفت: از نظر امام علی(ع) به دست گرفتن قدرت، حاکمیت و مدیریت جامعه برای خدمت به مردم و ذخیره عمل صالح در راستای کسب منافع اخروی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجدالدین حسینی افزود: هدف سیاستمداران در نظام غربی کسب قدرت است و مکانیسم انتخابات در غرب، چیزی جز جابه‌جایی قدرت نیست.
وی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی مکانیسم انتخابات جابه‌جایی افراد است ولی این جابه‌جایی به منظور کسب قدرت نیست بلکه برای ذخیره عمل صالح است.
امام جمعه فردوس یادآور شد: پست و مقام انسان را در معرض لغزش قرار می‌دهد و او را نسبت به خود مغرور می‌کند از این رو باید مراقب بود که از جایگاه و مقام خود در راستای کسب ذخیره عمل صالح استفاده کرد.
حسینی عهدنامه مالک اشتر را منشور مدیریتی مسئولان نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت:‌ مسئولان باید از این عهدنامه الهام بگیرند و با به کارگیری بیشتر آموزه‌های قرآن و نهج‌البلاغه ایران را از جایگاه ممتازتری در سطح جهان برخوردار کنند.
در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا کامجو به‌عنوان رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان فردوس و وحید خزیمه نیز به‌عنوان مشاور جوان فرماندار معرفی شدند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول