اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان همدان:

زمینه ورود مجدد کالاهای قاچاق به بازار گرفته شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی همدان گفت: انتظار ما این است که اگر کالای قاچاقی کشف می‌شود، به واقع معدوم و غیرقابل بازگشت به بازار شود.

زمینه ورود مجدد کالاهای قاچاق به بازار گرفته شود
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا شمس پیش از ظهر امروز در اجلاس ماهانه مجمع امور صنفی همدان با اشاره به بحث قاچاق کالا، با بیان اینکه این معضل بیشتر از پیش دامن گیر کشور شده است، اظهار کرد: قاچاق کالا باعث تخریب تولیدات داخلی شده و اقتصاد کشور را بیمار می‌کند که در این زمینه از جمله معضلاتی را که سبب می‌شود، بیکاری است.
وی با تأکید بر لزوم مبارزه جدی با قاچاق کالا در کشور، با بیان اینکه در این زمینه در حال حاضر اقدامات خوبی نظیر برگزاری کارگروه‌های تخصصی شده است، به قاچاق موبایل، میوه و تره بار و آجیل و خشکبار اشاره و متذکر شد: ادامه این روند در کشور، به اقتصاد جامعه لطمه جدی وارد می‌کند.
رئیس مجمع امور صنفی شهرستان همدان یکی راهکارهای رسیدن به اقتصاد پویا در کشور را مبارزه با قاچاق کالا دانست و گفت: مبارزه به قاچاق کالا به طور جدی، علاوه بر ایجاد اشتغال در کشور به ارتقای تولیدات داخلی نیز کمک می‌کند که این مهم امری شایان توجه است.
وی تصریح کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا در کشور، تولیدکنندگان داخلی نیز باید به نحوی عمل کنند که بر اساس آن بتوانند کالاهای باکیفیت قابل رقابت با کالاهای خارجی قاچاق در کشور را تولید کنند زیرا زمانی که در کشور کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب عرضه شود، قطعاً راه مبارزه با قاچاق کالا به خودی خود، هموار خواهد شد.
شمس یکی دیگر از راهکارهای مبارزه با قاچاق کالا در کشور را توجه به کاهش قیمت تمام شده تولیدات در داخل کشور دانست و افزود: اگر در امر تولید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که قیمت تمام شده کالاهای ما پایین بیاید به طور حتم می‌توانیم با کالاهای خارجی قاچاق و کم کیفیت مبارزه کنیم.
به گفته وی، یکی از دلایل رغبت و تمایل مردم به خرید کالاهای خارجی قاچاق، بحث قیمت تمام شده و هزینه‌های سرباری است که متأسفانه در کشور زیاد است.
رئیس مجمع امور صنفی شهرستان همدان با اشاره به قاچاق گردو از کشورهای اروپایی چون اوکراین به ایران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر گردوی قاچاق با کیفیت بالا و قیمت پایین تر از داخل کشور، در ایران عرضه می‌شود که دلیل آن این است که در حال حاضر ما در امر جمع آوری این محصول به مانند این کشورها مجهز و پیشرفته نشده‌ایم و قیمت تمام شده این محصول در ایران به نسبت کشورهای اروپایی بالا است.
وی با اشاره به امر معدوم کردن کالاهای قاچاق در کشور، ابراز کرد: انتظار ما این است که اگر کالای قاچاقی کشف می‌شود ، به واقع معدوم شود نه اینکه یک سری سلسله مراتب اداری را طی کند و پس از پرداخت جریمه، مجدداً وارد بازار شود.
به گفته شمس، معضل امروز جامعه ما در بحث قاچاق کالا این است که در اثر روند معدوم‌سازی یا پرداخت جریمه، کالای قاچاق دوباره در بازار عرضه می‌شود که با این وصف بحث مبارزه با قاچاق کالا در کشور ، اصلا موضوعیتی ندارد چراکه در اصل به منبع درآمدی برای دولت تبدیل شده است.
وی تأکید کرد: ما از مسئولان امر توقع داریم اگر کالای قاچاقی در کشور کشف می‌شود، به طور حتم معدوم شده و غیرقابل بازگشت به بازار شود، حتی اگر ارزش و قیمت بسیار بالایی داشته باشد.
رئیس مجمع امور صنفی شهرستان همدان در بخش دیگری از سخنانش به امر تجهیز اصناف همدان به صندوق مکانیزه فروش اشاره و در این ارتباط گفت: اگر چه در ماه گذشته در این زمینه از حد نصاب کشور بالاتر بودیم اما در حال حاضر از حد نصاب کشور پایین تر آمده ایم که این بحث به دلیل عملکرد ضعیف شهرستان‌های همدان نظیر اسدآباد، فامنین و کبودرآهنگ است چراکه امر آمار تجهیز به صندوق‌های مکانیزه فروش به صورت استانی ثبت می‌شود.
در این اجلاس به درخواست اتحادیه صنف فروشندگان آجیل و خشکبار همدان، مغازه هایی که منحصراً به فروش خرما مبادرت می‌ورزند به این اتحادیه واگذار می‌شوند و وانت بارهای سیار نیز به اتحادیه همگن خود یعنی اتحادیه حمل و نقل واگذار شد.
انتهای پیام/خ۱۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول