اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خبر داد

کشف کالای قاچاق به ارزش 22 میلیون ریال در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: در 9 ماهه امسال به ارزش 22 میلیون ریال کالای قاچاق در استان کشف و ضبط شده و متخلفان نظام اقتصادی نیز تحویل مراجع قضایی شدند.

کشف کالای قاچاق به ارزش 22 میلیون ریال در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدجعفر عظمایی عصر امروز در جلسه کمیته مبارزه با قاچاق کالا در شهر نیر اظهار داشت: با فعالیت‌های نظارتی و کنترلی به همراه دستگاه‌های انتظامی و قضایی بحث مبارزه جدی و بی‌امان با جرائم اقتصادی و مختل‌کننده سامانه بازار ادامه دارد که انتظار داریم این روند به برچیده شدن وضعیت قاچاق و فعالیت‌های مرتبط با آن بیانجامد.
وی با یادآوری این‌که با برگزاری گشت‌های مشترک کار نظارت و دستگیری عوامل قاچاق در استان اردبیل به شدت پیگیری می‌شود، تصریح کرد: تاکنون بیش از 500 گشت مشترک با ارگان‌ها و نهادهای مختلف انجام دادیم که در قالب آن بیش از 2 هزار و 500 بازرسی محسوس و نامحسوس از واحدهای تجاری انجام شده است.
عظمایی یکی از مبادی ورودی کالای قاچاق را شهرستان نیر به دلیل واقع شدن در جاده ترانزیتی اردبیل به سمت آذربایجان‌شرقی و غربی اعلام کرد و افزود: با تلاش تمام عوامل نظارتی و بازرسی مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان کالاها و اقلام مورد نیاز مردم خارج از شبکه توزیع در دستور کار قرار گرفته که انتظار می‌رود همین رفتارها و شدت برخورد ادامه پیدا کند.
این مسئول با اعلام این‌که قاچاق کالا به جد حقوق مصرف‌کنندگان را پایمال می‌کند، خاطر نشان کرد: قانون‌گریزی از جمله علل و اسباب شکل‌گیری پدیده قاچاق است که عده‌ای دوست دارند به آن دامن بزنند.
وی در ادامه از اجرای طرح شبنم در حوزه ورود و خروج کالا خبر داد و اضافه کرد: بهره‌گیری از کد رهگیری کالا که از ابتدای ماه آینده در کشور اجرایی می‌شود زمینه شناسایی بسیاری از کالاهای قاچاق را فراهم کرده و اسباب واردات مطمئن و ایمن را مهیا می‌کند.
عظمایی ادامه داد:‌ در ابتدای حرکت و اجرای این طرح چهار کالا شامل لوازم خانگی، آرایشی، بهداشتی، تجهیزات پزشکی و تجهیزات رایانه‌ای در دستور کار قرار گرفته تا با دریافت کد رهگیری کالا به صورت شناسنامه‌دار عرضه شود.
به گزارش فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت:‌ طرح شبکه بازرسی نظارت مردمی در کنار این‌که کنترل کالای قاچاق را افزایش می‌دهد این امکان را برای شهروندان فراهم می‌آورد که از اصالت کالای خریداری شده، مطمئن باشند.
عظمایی افزود: وزارت صنعت و تجارت در مقاطع مختلف با اجرای طرح‌های متعدد کنترلی و نظارتی در صدد ثبات بخشیدن به قیمت و نرخ بازار است تا مبادا دست افراد سودجو و فرصت‌طلب نظام اقتصادی متعادل عرضه و تقاضا را بر هم بزند.
وی تصریح کرد: در استان اردبیل هم اکنون ثبات نسبی در بازار حاکم شده و ما افزایش بی‌رویه نرخ کالا و خدمات را شاهد نیستیم.
عظمایی در پایان خاطر نشان کرد: اگر هموطنان تخلف اقتصادی را در حوزه‌های مختلف اعم از گران‌فروشی، احتکار و خرید و فروش کالای قاچاق و... مشاهده کنند، می‌توانند با شماره 124 به مراجع ذیصلاح اعلام و ابلاغ کنند.

 
پرداخت 287 میلیون ریال جریمه نقدی از سوی قاچاقچیان کالا در اردبیل
قاچاقچیان کالا در استان اردبیل به پرداخت 287 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.
براساس اعلام اداره کل تعزیرات حکومتی اردبیل به دنبال کشف و ضبط مقادیری البسه قاچاق از یک خودروی سواری مشکوک خاطیان به شعبه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز ارجاع داده شدند که علاوه بر ضبط کالا افراد خاطی به 108 میلیون ریال پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.
در واقعه مشابه مأموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی با بازرسی از یک خودرو سه دستگاه تلویزیون و 12 دستگاه لوازم برقی از آنها کشف شد و افراد خاطی به پرداخت 28 میلیون ریال محکوم شدند.
در بازرسی از یک مغازه در اردبیل نیز مقادیری چای قاچاق کشف شد که افراد خاطی در این پرونده نیز به 150 میلیون ریال پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند که در مجموع قاچاقچیان کالا در این استان به 287 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول