اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان خبر داد

کاهش 23 درصدی قاچاق فرآورده‌های نفتی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان از کاهش 23 درصدی قاچاق فرآورده‌های نفتی در این استان خبر داد.

کاهش 23 درصدی قاچاق فرآورده‌های نفتی در کردستان
فریدون یاسمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: این امر در راستای همکاری واحد بازرسی و حراست شرکت نفت استان، پلیس آگاهی و سازمان‌های متولی در طول‌ 9 ماه نخست سال‌جاری انجام شده است.

وی به مواد نفتی کشف شده در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: از مجموع 375 هزار و 485 لیتر فرآورده مکشوفه، 373 هزار و 65 لیتر مربوط به نفت‌گاز، 420 لیتر مربوط به نفت سفید و 2 هزار و 40  لیتر مربوط به بنزین است.

وی همچنین به دلایل کاهش عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی در استان پرداخت و یادآور شد: ساماندهی توزیع کالا برگ روستائیان و حذف بیش از 40 هزار کارت نفت سفید، اجرای طرح منطقه‌ای کردن عرضه نفت‌گاز بخش حمل و نقل، بازدید بازرسان ویژه منطقه به صورت منظم از مصرف‌کنندگان عمده و جزء از جمله دلایل کاهش قاچاق فرآورده‌های نفتی است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین اجرای گشت‌های مشترک با پلیس آگاهی استان به صورت غیرمترقبه از واحدهای تولیدی، اجرای طرح بومی‌سازی سهمیه سوخت مرغداری‌های استان، بررسی سرک و کسری جایگاه‌های عرضه به صورت ماهانه، برگزاری دوره‌های آموزشی برای سازمان‌های متولی و مصرف‌کنندگان عمده، برگزاری بیش از هشت جلسه کارگروه سوخت با حضور مدیران سازمان‌های متولی و ستاد مبارزه با قاچاق استان و غیره از جمله دیگر دلایل میزان کاهش عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی در استان کردستان است.

به گفته یاسمی، دریافت تعهد از پیمانکاران حمل سوخت با هدف انتقال سالم و کامل سوخت، توقف همه وانت نفت‌کش‌های بدون مجوز و خودروهای دارای باک اضافی و غیر استاندارد از سوی مراجع انتظامی و برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت تئوری و عملی برای نیروهای انتظامی از جمله اقدام‌هایی است که پخش منطقه کردستان برای جلوگیری از قاچاق سوخت در بخش حمل و نقل جاده‌ای انجام داده است.

وی در پایان با بیان اینکه موفقیت نسبی در پیشگیری و مبارزه با قاچاق سوخت همکاری و تعامل ادارات و دیگر سازمان‌های متولی را می‌طلبد ابراز امیدواری کرد با استمرار و پیگیری‌های لازم شاهد حذف کامل پدیده قاچاق در سطح استان کردستان باشیم.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول